ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ФІТНЕС-КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ РІЗНИХ ВНЗ УКРАЇНИ
Ключові слова:
методична система, фітнес-культура, студенти, аудиторнаробота, модернізація, освітній ландшафт, соціокультурнареальність, здоров’я, адаптаційний потенціалАнотація
У статті розглянуто передумови та основні шляхи модернізації методичної системи фізичної культури засобами явища фітнес-культури. Виявлено суперечності між існуючою орієнтацією освітнього процесу вищої школи та сучасними вимогами щодо Європейської якості освіти. Науково обгрунтовано необхідність розробки та впровадження нових педагогічних підходів та методів навчання Європейського рівня, зокрема, модернізації аудиторноїроботи різних ВНЗ України з метою формування у студентів такої нової соціокультурноїреальності як фітнес-культура. Зазначено найбільш ефективний метод формування фітнес-культури студентів, який полягає у розробці та впровадженні нової навчальної дисципліни «Основи фітнес-культури» в аудиторну роботу різних ВНЗ, який складатиме новий освітній ландшафт України з метою формування фізично здорового та культурно освіченого студентського загалу.Посилання
Гружевський В. О. Доцільність використання інноваційних технологій у формуванні особистісно-орієнтованої мотивації студентів до фізичного виховання / В. О. Гружевський // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. - № 3. - 2014. - С. 19-24.
Конференція міністрів вищої освіти Європи «Утворення європейського простору вищої освіти» / Болонський процес: документи. - Київ : Вид-во Європ. ун-ту, 2004. - 169 с.
Максимова К. В. Моніторинг стану соматичного здоров’я студенток І курсів вищих навчальних закладів м. Харкова / К. В. Максимова // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука»: International Scientific Journal «Intemauka». № 7(29)/2017. - Київ, 2017. - С. 30-34.
Максимова К. В. Роль і місце фізкультурно-оздоровчих фітнес-занять в системі діяльності вищих навчальних закладів м. Харкова / К. В. Максимова // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури/фізична культура і спорт. 2017. Випуск 5 (87). С. 71-74.
Максимова К. В. Актуальні питання збереження та зміцнення здоров’я студенток 17-21 років вищих навчальних закладів за рахунок фізкультурно-оздоровчих фітнес-занять / К. В. Максимова, К. В. Мулик // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. Випуск 10. - 2017, С. 301-311.
Мулик К. В. Культурологічна еманація фітнес-культури як засіб оздоровлення студентської молоді / К. В. Мулик, К. В. Максимова // Педагогіка та психологія. - 2017. - Вип. 58. - С. 71-82.
Про Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століття») : Постанова Кабінету Міністрів України : від 03.11.1993 р., № 896 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/896-93-n.
Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17.04.2002 р., № 347/2002 // Офіційний вісник України. - 2002. - № 16. - Ст 860.
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: Указ Президента України: від 25.06.2013 р., № 344/2013. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/15828.html.
Хлус Н. Аналіз сучасних фітнес-програм та технологій для студенток вищих навчальних закладів (теоретичний аспект) / Н. Хлус // Фізична культура, спорт та здоров’я нації: збірник наукових праць. Вінницький державний педа¬гогічний університет імені Михайла Коцюбинського ; Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Випуск 1. - Вінниця : Планер, 2016. - 605 с.
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. - Brussels, Belgium. 2015. - 32 с.