ОЦІНКА РІВНЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ РІЗНИХ РОЗДІЛІВ КУРСУ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • К. М. Зикова
  • Г. О. Шишкін

Ключові слова:

навчання фізики, навчально-пізнавальна активність, пізнавальний інтерес, навчальний процес

Анотація

Стаття присвячена пошуку шляхів вдосконалення методики навчання фізики учнів старших класів та з’ясуванню причин низької навчально-пізнавальної активності. У статті наводиться аналіз проведеного авторами дослідження рівня інтересу учнів до вивчення різних розділів шкільного курсу фізики. Дослідження проводилося шляхом анкетного опитування учнів старших класів і дозволило визначити причини низької активності учнів у процесі вивчення певних розділів курсу фізики, оцінити рівень складності засвоєння навчального матеріалу кожного з них. Дослідження дозволяє ввести відповідні корективи у планування та організацію навчального процесу, вибір форм і методів навчання фізики учнів старших класів. Також наводяться результати самооцінки учнів рівня їх інтересу до вивчення таких предметів, як фізика, математика, біологія та хімія.

Посилання

Садовий М. І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики : [навч. посіб.] / [М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова]. – Кіровоград : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. – 252 с.

Атаманчук П. С. Теорія і методика управління пізнавальною діяльністю старшокласників у навчанні фізики : автореф. дис. … док. пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика навчання (з галузей знань)» / П. С. Атаманчук. Нац. пед. універ. ім. М. П. Драгоманова. – К., 2000. – 40 с.

Шарко В. Д. Сучасний урок: технологічний аспект : [посібник] / В. Д. Шарко. – Київ : СПД Богданова А. М., 2007. – 220 с.

Солодовник А. О. Організація самостійної пізнавальної діяльності учнів з фізики з використанням інформаційних технологій / А. О. Солодовник, В. Д. Шарко // Інформаційні технології в освіті. – 2012. – № 11. – С. 31–38.

Лісіна Л. О. Розвиток пізнавальної активності школярів старших класів у процесі вивчення предметів фізико-математичного циклу : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.09 «Теорія навчання» / Л. О. Лісіна. – К., 2000. – 17 с.

Зикова К.М. Аналіз пізнавальної активності учнів професійних коледжів під час вивчення фізики / К. М. Зикова, І. Г. Косогов, Г. О. Шишкін // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». – Вип. LXXV. Том 1. – Херсон, 2017. – С. 122–125.

Мініч Л. В. Особливості формування мотивації учнів основної школи / Л. В. Мініч, Л. Ю. Благодаренко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янецьПодільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – Вип. 16: Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технічного профілю в умовах євроінтеграції. – С. 37–39.

Благодаренко Л. Ю. Перспективи оновлення фізичної освіти в основній школі [Електронний ресурс] / Л. Ю. Благодаренко, М. І. Шут. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpkp_ped/2008_ 14/1_03_Blagodarenko_Shut.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-17