ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА САМОРОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Г. І. Жáра

Ключові слова:

вчителі, студенти, здоров’я, компетентність індивідуального здоров’язбереження, педагогічна технологія, професійна підготовка, професійний саморозвиток

Анотація

У статті обґрунтовано і схематично представлено мету, зміст, методи, форми, засоби, плановані результати і процедуру проектування педагогічного процесу педагогічної технології формування компетентності індивідуального здоров’язбереження вчителів у процесі їх професійної підготовки та саморозвитку. Для студентів реалізація здоров’язбережувального змісту технології відбувається трьома шляхами: через виховну роботу кураторів академічних груп; через роботу валеологічного гуртка «Здоров’я та успіх»; через спеціальні інтегровані навчальні курси на етапі магістерської підготовки. Для учителів у процесі професійного саморозвитку реалізація здоров’язбережувального змісту навчання здійснюється шляхом запровадження у заклади середньої освіти спеціальної програми з формування індивідуального здоров’язбереження і профілактики професійного вигоряння вчителів «Здоров’я вчителя».

Посилання

Апанасенко Г. Л. Санологія (медичні аспекти валеології) : підручник для лікарів-слухачів закладів (факультетів) післядипломної освіти / Г. Л. Апанасенко, Л. А. Попова, А. В. Магльований. – Львів: ПП «Кварт», 2011. – 303 с.

Жáра Г. І. Інноваційні здоров’язбережувальні технології у підготовці студентів педагогічного університету / Г. І. Жáра // International scientific and practical conference “Innovations and modern technology in the educational system: contribution of Poland and Ukraine”: Conference Proceedings, May 5–6, 2017. Sandomierz. 204 pages. – P. 104–107.

Жáра Г. І. Оцінка зони професійного комфорту вчителів як засобу прогнозування динаміки їх індивідуального здоров’я / Г. І. Жáра // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 4 (68). – 280 c. – С. 90–99. – DOI 10.24139/2312-5993/2017.04/090-099.

Жáра Г. І. Оцінка стану здоров’я та рівня професійного вигоряння учителів загальноосвітніх шкіл / Г .І. Жáра // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка [Текст]. Вип. 143 / ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка ; гол. ред. Носко М. О. – Чернігів: ЧНПУ, 2017. (Серія: педагогічні науки). – С. 246–254.

Жáра Г. І. Порівняльний аналіз навчальних планів підготовки майбутніх учителів з точки зору формування у них компетентності індивідуального здоров’язбереження / Г. І. Жáра // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка [Текст]. Вип. 147. Т. ІІ / ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка ; гол. ред. Носко М. О. – Чернігів : ЧНПУ, 2017. (Серія: педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт). – С. 49–52.

Жáра Г. І. Структура компетентності індивідуального здоров’язбереження вчителя у системі неперервної педагогічної освіти / Г. І. Жáра // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди» – Додаток 1 до Вип. 36, Том ІІІ (63): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2015. − С. 313–323.

Жáра Г. І. Технології індивідуального здоров’язбереження і профілактика професійного вигоряння вчителя: Навчальний посібник для студентів педагогічних ЗВО / Г. І. Жáра. – Чернігів, 2017. – 136 с.

Жара Г. І. Педагогічні технології формування та розвитку компетентності індивідуального здоров’язбереження практикуючих вчителів / Г. І. Жара // Педагогіка здоров’я: зб. наук. праць VII Всеукраїнської наук.-практ. конференції (м. Чернігів, 7–8 квітня 2017 р.) : [в 2 т.] / ред. колегія: С.М. Шкарлет [та ін.]. – Чернігів, 2017. – Т. 1. – С. 248–251.

Жара Г. І. Структура індивідуального здоров’я людини з позицій причинно-системного підходу / Г. І. Жара // Загальна теорія здоров’я та здоров’язбереження: колективна монографія / за заг. ред. проф. Ю. Д. Бойчука. – Харків : Вид. Рожко С. Г., 2017. – С. 26–33.

Жара Г. І. Теоретичні основи формування компетентності індивідуального здоров’язбереження вчителя у сучасній неперервній освіті / Г. І. Жара // Human health: realities and prospects. Monographic series. Volume 2. «Health and Environment», edited by Nadiya Skotna. Drohobych: Posvit, 2017, 392 p. – P. 283–300.

Жара Г. І. Форми і методи реалізації змісту компетентності індивідуального здоров’язбереження майбутніх учителів / Г. І. Жара // Наука і освіта: Науково-практичний журнал ПНПУ імені К.Д. Ушинського. – № 8/СХХХХІХ. – Одеса, 2016. (Серія: Педагогіка). – С. 52–57.

Жарая А. И. Задачи и принципы работы студенческого научно-практического кружка «Здоровье и успех» / А. И. Жарая // Перспективы развития современного студенческого спорта. Итоги выступлений российских спортсменов на Универсиаде-2013 в Казани : материалы Всеросс. науч.-практ. конф., Казань, 12−13 декабря 2013 г.; редколл.: Ф. Р. Зотова [и др.]. – Казань, 2013. – С. 234–236.

Жарая А. И. Сохранение профессионального здоровья будущих учителей в процессе индивидуального психовалеологического консультирования / А. И. Жарая // Здоровье для всех: сб. статей V Междунар. науч.-практ. конф., УО «Полесский гос. Университет», г. Пинск, 25−26 апреля 2013 г. / Нац. банк Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К. К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2013. – С. 171–173.

Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. Ухвалено рішенням колегії МОН 27.10.2016. / Упор. Л. Гриневич та ін.; за заг. ред. М. Грищенка. – 40 с.

Scheuch K. Teachers’ Health / Klaus Scheuch, Eva Haufe, and Reingard Seibt // Deutsches Ärzteblatt International – 2015. – 112(20). – P. 347–356; DOI: 10.3238/arztebl.2015.0347.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-12