БАГАТОРІВНЕВА СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ЗДО

Автор(и)

  • О. К. Безсонова

Ключові слова:

система управління, професійний розвиток, рівні управління, командне управління, адміністративне управління, колегіальне управління, самоуправління

Анотація

У статті здійснюється пошук дієвих механізмів професійного розвитку особистості людини, особливо молодого педагога дошкільного навчального закладу, як цілісної системи управлінських впливів, що зумовлює звернення педагогічної науки до ідеї впровадження системи командного управління на основі наставництва. Управління професійним розвитком молодих педагогів здійснюється відповідно до багаторівневої моделі на адміністративному, командному (або колегіальному), наставницькому та оперативному (або самоуправління) рівнях. Визначено мету, завдання і зміст діяльності на кожному з означених рівнів. Така багаторівнева модель управління професійним педагогічним розвитком молодих педагогів в умовах ЗДО дає змогу переорієнтувати керівника з оперативного на стратегічне управління, розширити сферу участі колективу в управлінні професійним розвитком молодих педагогів в умовах ЗДО; забезпечити колегіальність рішень, що приймаються, за рахунок передачі функцій оперативного управління всім членам педагогічної команди.

Посилання

Дикань Н. В. Менеджмент : [навчальний посібник] / Н. В. Дикань, I. I. Борисенко. – Київ : Знання, 2008. – 389 с.

Поздняк Л. В. Управление дошкольным образованием / Л. В. Поздняк, Н. Н. Ляшенко. – Москва : Академия, 1999. – 432 с.

Покроєва Л. Д. Організаційно-педагогічні умови функціонування сучасних дошкільних закладів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. Д. Покроєва. – Київ, 2001. – 20 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Джон Равен ; пер. с англ. – Москва, 2002. – 396 с.

Ревть А. Освітні орієнтації дорослих людей / А. Ревть // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2017. – Вип. 5/37. – С. 164–171.

Соловова Н. А. Формирование педагогической команды в образовательном учреждении : дисс. … канд. пед. наук : спец. 19.00.07 / Н. А. Соловова. – Самара, 2007. – 170 с.

Янко О. В. Організаційно-педагогічні умови управління якістю роботи сучасного дошкільного навчального закладу : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.06 / О. В. Янко ; керівник роботи Н. В. Гавриш ; Луганський нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка. – Луганськ, 2009. – 273 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-20