ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ В АГРАРНИХ КОЛЕДЖАХ
Ключові слова:
агрономія, фізика, лабораторні роботи, професійна підготовка, міжпредметні зв’язкиАнотація
У статті розглядаються проблеми організації та проведення професійно спрямованих лабораторних робіт з фізики в агротехнологічних коледжах. Досліджено міжпредметні взаємозв’язки фізики з дисциплінами професійного циклу підготовки. Звертається увага необхідність формування професійно спрямованих умінь студентів агротехнологічних коледжів під час виконання лабораторних робіт з фізики.
Аналіз змісту навчальних програм з фізики та інших предметів природничо-математичного і професійного циклів підготовки дав змогу визначити теми, якими можуть бути доповнені лабораторні роботи з фізики. Ці доповнення спрямовані на формування практичних умінь, які є необхідним складником професійної компетентності майбутніх фахівців в аграрному секторі. Професійна спрямованість у навчанні загальноосвітніх дисциплін агротехнологічних навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації передбачає вивчення основ наук в органічному зв’язку зі специфікою професії. Експериментально доведено, що практична спрямованість навчання фізики змінює ставлення студента до теоретичної підготовки, допомагає йому виявити глибоку внутрішню взаємозалежність теорії з майбутньою професійною діяльністю, формуванням його як фахівця.
Посилання
Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII // Відомості Верховної Ради України. – 2014.
Збаравська Л. Ю. Підвищення фахових знань студентів за допомогою використання міжпредметних звязків та прикладних фізичних задач / Л. Ю. Збаравська, В. П. Сергієнко // Наука і методика. Improvement of professional knowledge of students through the use of interdisciplinary connections and applied physical problems. Science and Method : збірник науковометодичних праць. – Київ : Агроосвіта, 2013. – Вип. 25. – 80 с. – С. 17–22.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html.і
Шишкін Г. О. Професійно спрямоване навчання фізики в технологічних коледжах / Г. О. Шишкін, А. Б. Барканов // Нові технології навчання : науково-методичний збірник / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН молодь спорт України. – Київ, 2011. – Вип. 70. – 200 с.
Шишкін Г. О. Методична система формування інтегрованих знань з фізики в процесі підготовки вчителів технологій : [монографія] / Г. О. Шишкін. – Донецьк : Юго-Восток, 2014. – 365 с.
Юрченко А. С. Взаємозв’язок навчання фізики і професійно-орієнтованих дисциплін у підготовці майбутніх фахівців лісового господарства в навчальних закладах І–ІІ рівнів акредитації : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. С. Юрченко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т. ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2014. – 20 c.