ЦІЛІ НАВЧАННЯ СИРОВИНІ ХІМІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАСАДАХ ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ ПОНЯТТЯ
Ключові слова:
розвиток хімічної галузі, підготовка фахівців, методика навчання, цілі навчання, компетентнісний підхід, рівні засвоєння знань, професійно важливі якостіАнотація
У статті розглянуто актуальну проблему підготовки фахівців хімічного профілю. Встановлено, що такі фахівці повинні володіти знаннями та мати сформовану концептуальну структуру понять сировини, матеріалів та хімічних речовин, хімічних реакції та технологічних процесів, обладнання та його експлуатації, структури хіміко-технологічних систем. Проведено аналіз методичних систем та виявлено недоліки у формуванні цілей навчання студентів вищих навчальних закладів основам хімічних технологій. Встановлено, що у розробці цілей навчання слід враховувати компетентнісний підхід, результатом впровадження якого є формування у студентів відповідних знань, умінь, навичок, діяльнісно важливих якостей.Обґрунтовано та розроблено систему цілей навчання студентів вищих навчальних закладів щодо вивчення сировини хімічних технологій на засадах формування концептуальної структури поняття, у якій враховано рівні запам’ятовування, розуміння, застосування, аналізу, синтезу та оцінювання навчальної інформації, а також професійно важливі якості, що повинні бути сформовані у майбутніх фахівців.
Посилання
Bloom B. S. Taxonomy of educational objectives : the classification of educational goals; Handbook I : Cognitive
Domain / B. S. Bloom. – New York : Longmans, Green, 1956.
Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – Москва : Педагогика, 1989. – 192 с.
Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика : [монографія] / за ред. Н. Г. Ничкало. – Хмельницький : ТУП,
– 334 с.
Гулай О. I. Компетентнісний підхід як основа нової парадигми освіти / О. I. Гулай // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2009. – № 2. – С. 41–51.
Лунячек В. Е. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки у вищій школі / В. Е. Лунячек // Публічне управління: теорія та практика. – 2013. – № 1 (13). – С. 155–16.
Теорія та практика змішаного навчання : [монографія] / [В. М. Кухаренко, С. М. Березеньска, К. Л. Бугайчук та ін.] / за
ред. В. М. Кухаренка. – Харків : «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 284 с.
Anderson L, Krathwohl D. A taxonomy for learning, teaching and assessing: a revision of Bloom’s taxonomy of educational
objectives, Addison Wesley Longman, Inc. – New York, 2001.
Основы теории химических реакторов (компьютерный курс) / [З. М. Царева, Л. Л. Товажнянский, Е. И. Орлова]. – Харьков : ХГПУ, 1997. – 624 с.
Царева З. М. Теоретические основы химической технологии / З. М. Царева, Е. И. Орлова. – Киев : «Вища школа»,
– 271 с.
Іванов С. В. Загальна хімічна технологія: навчально-методичний комплекс / С. В. Іванов, П. С. Борсук, Н. М. Манчук. – Київ : НАУ, 2008. – 288 с.
Кутепов А. М. Общая химическая технология / А. М. Кутепов, Т. И. Бондарева, М. Г. Беренгартен. – М. : Высшая школа,
– 448 с.
Шадриков В. Д. Психология деятельности и способности человека / В. Д. Шадриков. – Москва: «Логос», 1996. – 320 с.
Клочко В. І. Формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей : [монографія] / В. І. Клочко, А. А. Коломієць. – Вінниця : ВНТУ, 2012. – 188 с.
Мазоренко М. О. Психологічна структура іміджу професіонала / М. О. Мазоренко // Проблеми екстремальної та кризової
психології. – 2011. – Вип. 9. – С. 177–184.
Филиппова Г. Л. Педагогические условия эффективного профессионально-личностного развития будущего учителя (на материале педагогического колледжа) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. Л. Филиппова. – Мурманск, 2007. – 181 с.
Шмырко Е. С. Формирование профессионально значимых личностных качеств будущих учителей иностранного
языка / Е. С. Шмырко // Весник ВДУ. – 2013. – № 5 (77). – С. 104–112.