ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ «ДОШКІЛЬНЯТАМ ПРО СТАЛИЙ РОЗВИТОК»: АКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Н. М. Миськова

Ключові слова:

підготовка майбутніх вихователів, сталий розвиток, аксіологічний підхід, цінності, особистісні цінності, загально-гуманістичні цінності, професійно-педагогічні цінності, модель поведінки

Анотація

Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх вихователів до реалізації інноваційної освітньої програми «Дошкільнятам про сталий розвиток». Акцентується увага на ефективності використання аксіологічного підходу до підготовки майбутніх вихователів. Розкрито основні поняття, на яких базується аксіологічний підхід в освіті, наведено види цінностей, якими має володіти майбутній вихователь дітей дошкільного віку. Зроблено спробу проаналізувати
складові моделі поведінки дітей дошкільного віку в контексті сталого розвитку та на цій основі окреслити ті загальногуманістичні (життєлюбство, доброта, любов до ближнього (сердечність), справедливість, совість, глибока повага до людської гідності, терпимість, людяність) та професійно-педагогічні (універсальні, базові гуманістичні педагогічні цінності; цінності професійного володіння педагогічним спілкуванням; цінності, що становлять педагогічну культуру) цінності особистості майбутніх фахівців дошкільної освіти, що набирають актуальності з означеної проблеми.

Посилання

Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 1. Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади: навч.-

метод. видання / І. Д. Бех. – Київ : Либідь, 2003. – 280 с.

Вітвіцька С. С. Аксіологічний підхід до виховання особистості майбутнього вчителя / С. С. Вітвицька // Креативна педагогіка. – 2015. – № 10. – С. 63–67.

Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку: навчально-методичний посібник для дошкільних навчальних закладів /

Н. В. Гавриш, О. В. Саприкіна, О. І. Пометун; за заг. ред. О. І. Пометун. – Дніпропетровськ : «Ліра», 2014. – 120 с.

Пометун О. І. Бути чи не бути – ось у чому питання / О. І. Пометун, Н. В. Гавриш // Вихователь-методист дошкільного

закладу. – 2015. – № 3. – С. 4–10.

Пометун О. І. Освіта для стійкого розвитку – інновація ХХІ століття / О. І. Пометун // Освітні коментарі. – 2011. – № 7-9. –

Пометун О. І. Сталий розвиток: стосується кожного / О. І. Пометун, Н. В. Гавриш // Дошкільне виховання. – 2018. –

№ 3. – С. 2–15.

Ткачук Т. С. Виховання гуманістичних цінностей у студентів педагогічних коледжів у процесі волонтерської діяльності: дис. … канд. педагогічних наук: 13.00.07 – Теорія і методика виховання / Ткачук Тамара Сергіївна. – Луганськ,

– 220 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-18