РОЛЬ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНИХ ТВОРІВ У ВИХОВАННІ ФАХІВЦІВ НАПРЯМКУ «АКАДЕМІЧНИЙ СПІВ»
Ключові слова:
камерно-вокальні твори, співак, виховання, академічний спів, виконавська манера, українські композиториАнотація
У статті розглянуто особливості виховання фахівців спеціальності «академічний спів». Зазначено, що в процесіформування вокальних навичок необхідне опанування диханням, способом звуковидобування, розвитком специфіки вимови. Професійне вокальне виконавство неможливе без поєднання вокальних даних, артистизму, які контролюються
інтелектом. Провідну роль має здатність розкривати зміст творів, формувати належний художньо-образний вимір.
Значну роль для виховання співаків має репертуар, виконання якого зумовлює появу тих чи інших вимог до виконавця.
Провідне значення мають камерно-вокальні твори, які становлять основу у підготовці виконавців. У спадщині українських композиторів наявна велика кількість романсів, пісень, вокальних циклів, розрахованих для різних голосів. Формування камерно-вокальних творів до середини XX століття зумовлене традиціями сформованими Миколою Лисенко.
Натомість друга половина XX – початок XXI століття супроводжується появою солоспівів, в яких розширюються
вимоги до співаків, які пов’язані з використанням різних вокальних манер, розширенням меж виконавського діапазону,
можливістю використовувати граничні віхи динамічної амплітуди, застосовуванням різних прийомів.
Посилання
Баланко О. М. Українська камерно-вокальна музика кінця ХХ – початку ХХІ ст. як виконавський феномен: дис… канд.
мистецтвознавства: 17.00.03 – музичне мистецтво / О. М. Баланко; Національна музична академія ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2016. – 246 с.
Гурба І. П. Вокально-педагогічна робота викладача як фактор становлення майбутніх педагогів-вокалістів / І. П. Гурба // Педагогічний альманах: зб. наук. праць / ред. В. В. Кузьменко. – Херсон, 2014. – Вип. 24. – С. 116–120.
Жимолостнова В. Українська романтична камерно-вокальна балада у її мовно-стилістичних зв’язках з фольклорною традицією / В. Жимолостнова // Українське музикознавство. – Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 36. – С. 39.
Мережко Ю. В. Формування художніх смаків старшокласників у процесі вивчення вокальної спадщини українських
композиторів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю. В. Мережко; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 247 с.