ЛІДЕРСТВО У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
Анотація
У статті висвітлено проблему розвитку лідерського потенціалу освітньої галузі. Репрезентовано актуальність досліджуваного питання в контексті реформування вітчизняної системи вищої освіти. З’ясовано, що феномен лідерства є результатом тривалої еволюції теорії управління, що відображає нові виклики та вимоги суспільства. Схарактеризовано підходи до імплементації лідерства в галузі вищої освіти на основі досвіду вищої школи Великої Британії. Визначено перспективи адаптації успішних міжнародних практик у контексті розвитку лідерського потенціалу університетів, зокрема через підвищення кваліфікації управлінського, адміністративного та науково-викладацького складу вітчизняних закладів вищої освіти, імплементацію інституційних проектів, спрямованих на досягнення відповідних показників діяльності, налагодження міжнародних зв’язків.Посилання
Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://osvita.ua/ doc/files/news/438/43883/HE_Reforms_Strategy_11_11_2014.pdf (дата звернення: 19.07.2018).
Калашнікова С. А. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки управлінців-лідерів в умовах сучасних суспільних трансформацій [текст] : дис. …д-ра пед. наук : 13.00.06 / С. А. Калашнікова / Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – Київ, 2011. – 462 с.
Парыгин Б. Д. Основы социально-экономической теории [текст] / Б. Д. Парыгин. – Москва : Мысль, 1971. –352 с.
The History of Leadership Studies and Evolution of Leadership Theories [Electronic resource]. – Mode of access: https://toughnickel.com/business/The-History-of-Leadership-Studies-and-Evolution-of-Leadership-Theories.
Moore B. V. The May conference on leadership [теxt] / B. V. Moore // Personnel Journal. – 1927. – № 6. – С. 124−128.
Hemphill J. K. Situational Factors in Leadership [теxt] / J. K. Hemphill. – Columbus : Ohio State University, 1949. – 136 p.
Copeland N. Psychology and the Soldier [теxt] / N. Copeland. – Harrisburg : Military Service Publications, 1942. – 128 p.
Seeman M. Social Status and Leadership: the Case of the School Executive [text] / M. Seeman. – Columbus : Ohio State University, 1960. – 130 p.
Burns J. M. Leadership [text] / J. M. Burns. – New York : Harper and Row, 1978. – 460 p.
Зливков В. Л. Автентичне лідерство в контексті сучасної соціально-політичної ситуації [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/709013/1/ZlivkovVL.pdf.
View Courses in Leadership in United Kingdom 2018 [Electronic resource]. – Mode of access : WWW. URL : https://www. academiccourses.com/Courses/Leadership/United-Kingdom/.
Leadership Foundation for Higher Education : official website [Electronic resource]. – Mode of access : https://www.lfhe.ac.uk/.
Ukraine Higher Education Leadership Development Programme [Electronic resource]. – Mode of access : http://www. britishcouncil.org.ua/en/programmes/education/leadership-development
Модестова Т. В. Потенціал взаємодії із академічною спільнотою Великобританії в контексті розробки стратегії розвитку для переміщених ВНЗ України [текст] / Т. В. Модестова // Емпіричні дослідження для реформування освіти в Україні : збірник матеріалів І Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (11.02.2017) / за ред. С. Щудло, О. Заболотної, О. Ковальчук. – Київ – Дрогобич : ТзОВ “Трек-ЛТД”, 2017. – С. 119−121.