МОТИВАЦІЯ ДО ПРАЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ КОЛЕДЖУ
Ключові слова:
майбутні будівельники, виховний процес коледжу, стимул. мотив, мотивація до праці, методи мотивації, професійний саморозвитокАнотація
У статті звернено увагу на питання моральної цінності праці, висвітлено особливості формування ціннісного ставлення до праці в майбутніх будівельників. Автор вказує на необхідні професійні якості студентів, які впливають на стан самоосвітньої компетентності, а саме: сформованість мотивації до самоосвітньої діяльності; потребу в самоосвіті та у творчому самовираженні; наявність інтересу до професійно-спрямованих дисциплін; самозаохочення; володіння вміннями планувати свою самоосвітню діяльність і виявляти самостійність; навчально-інтелектуальні, комунікативні вміння, а також уміння орієнтуватися в інформаційних потоках; культуру мовлення, рефлексію, самоконтроль, наполегливість, відповідальність. У статті виокремлено мотиви, серед яких є професійні, пізнавальні, мотиви соціальної ідентифікації, утилітарні. Звертається увага на основні етапи процесу мотивації: виникнення потреб; розроблення стратегії і пошук шляхів задоволення потреб; визначення тактики діяльності і поетапне її здійснення; задоволення потреб й одержання матеріальної чи духовної винагороди. Зауважується, що значну роль у формуванні ціннісного ставлення до праці в майбутніх будівельників відіграє нематеріальна мотивація, складовими частинами якої є: гуманізація праці; розвиток виробничої демократії; планування кар’єри; регулювання робочого часу; інформованість колективу тощо.Посилання
Вієвська М. Формування мотивації фахівця до безперервної професійної освіти / М. Вієвська, Л. Красовська // Вища школа. – 2011. – № 1. – С. 75–82.
Володарская И. А. Некоторые проблемы формирования профессионализма у курсантов военного артиллерийского университета / И. А. Володарская, Н. Д. Изергин, А. С. Марков. – [Электронный ресурс]. –Режим доступа : www document.// http://www.oim.ru/reader.asp?whichpage=l &mytip=l &word=&pagesize =15&Nomer= 13 8.
Зеленько Г. І. Мотивація як чинник підвищення ефективності праці персоналу підприємства / Г. І. Зеленько, Л. Ю. Ганжурова. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2259.
Кучер Л. Р. Розроблення системи мотивування працівників комерційних підприємств / Л. Р. Кучер // Науковий вісник НЛТУ України. – 2009. – № 15.2. – С. 256–261.
Ляшенко І. В. Формування професійної мотивації студентів до успішної фахової діяльності / І. В. Ляшенко. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1076.
Мотивація і оплата праці. – [Електронний ресурc]. – Режим доступу : http://pidruchniki.com/13930518/ekonomika/ motivatsiya_oplata_pratsi.
Пришупа Ю. Ю. Формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки : автореф. дис. … канд.. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Ю. Ю. Пришупа ; Національний авіаційний університет. – Київ, 2016. – 21 с.
Урманов Ф. Ш., Касімова А. А. Мотивація – основний чинник ефективності управлінської праці / Ф. Ш. Урманов, А. А. Касімова. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : ven.ztu.edu.ua/article/download/119592/114575.
Чернін І. М. Роль цінності людської праці у ринкових перетвореннях (соціально-економічний аспект) : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.01.01 / І. М. Чернін ; Донец. держ. ун-т. – Донецьк, 2000. – 18 с.