МІЖОСОБИСТІСНА ВЗАЄМОДІЯ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА “SOFT SKILLS” СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ

Автор(и)

  • Т. Л. Кожушкіна

Ключові слова:

“hard skills”, базові компетенції, “soft skills”, гнучкі компетентності, структура “soft skills”, міжособистісна взаємодія, культура міжособистісної взаємодії

Анотація

Стаття присвячена визначенню місця міжособистісної взаємодії в структурі “soft skills” студентів педагогічного коледжу. Розглянуті дефініції “hard skills” і “soft skills” та їх роль у професійному розвитку студентів педагогічного коледжу. Дано визначення “hard skills” як “базових компетенцій”, що представляють собою інтеграцію знань, досвіду, значущих особистісних якостей, які роблять людину професіоналом у своїй діяльності. З’ясовано, що “soft skills” являє собою комплекс “гнучких компетентностей”, що складається із соціального, емоційного, когнітивного та управлінського компонентів. Порівняльний аналіз дозволив охарактеризувати спільні та від’ємні риси в підходах до розуміння понять “soft skills” та “hard skills”. Встановлено, що навички та культура міжособистісної взаємодії входять до складу соціального компонента “soft skills” студентів педагогічного комплексу, від рівня сформованості якого залежить конкурентоспроможність майбутнього спеціаліста на ринку праці.

Посилання

Ананьева Т. Десять компетенций, которые будут востребованы в 2020 году / Т. Ананьева. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.tananyeva.com/single-post/.

Гайдученко Е. Эмоциональный интеллект / Е. Гайдученко. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : URL: http://l-a-b-a.com/lecture/show/99.

Головань М. С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять / М. С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2011. – № 8. – С. 224–233.

Давидова В. Cлушать, говорить и договариваться: что такое soft skills и как их развивать / В. Давидова. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://theoryandpractice.ru/posts/11719-soft-skills.

Канардов И. Soft skills и Нard skills – в чем разница? / И. Канардов. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.znai.su/statya/soft-skills-i-nard-skills- %E2 %80 %93-vchem-raznica.

Коваль К. О. Розвиток “soft skills” у студентів – один з важливих чинників працевлаштування / К. О. Коваль // Вісник Вінницького політехнічного університету. – 2015. – № 2. – С. 162–167.

Наход С. А. Прогнозування в професійній діяльності майбутнього психолога / С. А. Наход // Наукові записки. Серія: “Психолого-педагогічні науки” / Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя ; за заг. ред. проф. Є. І. Коваленко. – Ніжин, 2013. – № 3. – С. 51–55.

Портланд Ю. Что такое soft skills и почему они так важны для карьеры? / Ю. Портланд. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://dnevnyk-uspeha.com/rabota-ikarera/chto-takoe-soft-skills-i-pochemu-oni-tak-vazhnyi-dlya-kareryi.html.

Татаурщикова Д. Soft skills / Д. Татаурщикова. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://4brain.ru/blog/soft-skills/.

Чуланова О. Л. Формирование soft-skills (мягких компетенций): подходы к интеграции российского и зарубежного опыта, классификация, операционализация / О. Л. Чуланова, А. И. Ивонина // Управление персоналом и интеллектуальными ресурсами в России. – 2017. – Том 6. – № 1(28). – С. 53–58.

Шипилов В. Перечень навыков soft-skills и способы их развития / В. Шипилов. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.cfin.ru/management/people/dev_val/softskills.shtml.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26