ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО РОБОТИ В КОМАНДІ В МАЙБУТНІХ ПЕДІАТРІВ
Ключові слова:
тренінг, робота в команді, педіатри, професійна підготовка, спільні рішення, діагностикаАнотація
У статті здійснена спроба на основі розробки тренінгу для майбутніх педіатрів сформувати готовність до роботи в команді. Нами було вирішено продемонструвати студентам переваги командної роботи; вдосконалити спілкування в командах; навчити студента бачити себе в командній ролі, розвинути серед членів команди повагу до ролі кожного, поліпшити здатність приймати обмеження і використовувати сильні сторони кожного учасника; оволодіти конкретними інструментами і алгоритмами ефективної діяльності і взаємодії всередині команди. Крім зазначеного, даний тренінг містив тренувальні вправи, які майбутні педіатри виконували за зразком, інструкцією, за завданням без зразка й докладних указівок викладача. Тренінг був націлений на розвиток умінь досягати взаєморозуміння, злагодженості членів команди; умінь вести діалог та реалізовувати технології прийняття спільних рішень. З метою оцінки ефективності тренінгу “Ефективна взаємодія в команді” до та після нього була проведена діагностика обраних показників.
У цілому ефект тренінгу був зафіксований, і це дає нам підставу стверджувати, що тренінг можна використовувати в професійній підготовці педіатрів із метою формування їх готовності до роботи в команді.
Посилання
Концепція реформування системи підготовки лікарів в Україні та приведення її у відповідність до вимог Болонської декларації. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://testcentr.org.ua/bolon_proc.php.
Витч Роберт Модели взаимоотношения врач-пациент / Роберт Витч. – [Электронный ресурс]. – Режим доступу : http://videoinet.ru/view?id=ISW2tSZDv VsS931.
Горбунова В. В. Психологія командотворення: Ціннісно-рольовий підхід до формування та розвитку команд : монографія / В. В. Горбунова. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 380 с., іл.