ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Ключові слова:
майбутні вчителі, природничо-математична освіта, якість професійної підготовки, цілісний розвитокАнотація
У статті актуалізується проблема забезпечення якості професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін. Виокремлено низку взаємопов’язаних чинників, які впливають на якість професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін: недостатню авторитетність учительської професії, падіння престижу природничо-математичної освіти, зниження знань учнів із предметів природничо-математичного циклу, вступ до закладів вищої освіти на відповідні напрями підготовки абітурієнтів із невисокими балами із зовнішнього незалежного оцінювання. Наголошено на важливості та необхідності знань із природничо-математичних наук для цілісного розвитку молодої людини в сучасному мережевому суспільстві. Якісна професійна підготовка майбутніх учителів є важливим складником модернізації української освіти, головним стрижнем, навколо якого мають здійснюватися інноваційні освітні процеси в сучасному європейському просторі.Посилання
Андрущенко В. Формування особистості вчителя в сучасних умовах / В. Андрущенко, І. Табачек // Політичний менеджмент. – 2005. – № 1. – С. 58–69.
Білецька Г. Напрями удосконалення природничо-наукової підготовки майбутніх екологів у вищих навчальних закладах / Г. Білецька // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2014. – Вип. 2. – С. 17–23.
Біляковська О. Якість професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: сутність і зміст / О. Біляковська // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія “Педагогіка, психологія і соціологія”. – Покровськ, 2017. – № 2(21). – С. 25–30.
Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року : затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 561 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show.
Ковтонюк М. Сучасні тенденції професійної та загальнопрофесійної підготовки майбутніх учителів математики в Україні / М. Ковтонюк // Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць. – Кам’янець-Подільський, 2015. – Вип. 18. – С. 261–267.
Кособаева Б. Проблемы профессиональной подготовки учителей химии и повышение квалификации / Б. Кособаева, Е. Син, А. Абдыкапарова // Проблемы современной науки и образования. – 2016. – № 11(53). – С. 104–108.
Коцан І. Професійна підготовка сучасного вчителя: проблеми і орієнтири / І. Коцан // Вища освіта України. – 2013. – № 2. – С. 13–19.
Кузьмич Л. Підготовка учителя математики в університетах України у кінці ХІХ – на початку ХХ ст. / Л. Кузьмич // Збірник наукових праць “Педагогічні науки”. – Херсон, 1998. – Вип. ІІІ. – С. 41–54.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828. html.
Оніпко В. Структура змісту підготовки майбутнього вчителя природничих дисциплін до реалізації біотехнологічного профілю у ЗНЗ / В. Оніпко // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Вип. 9. – С. 159–166.
Сікорський П. Зовнішні чинники і їх вплив на якість вищої освіти в Україні / П. Сікорський // Вища освіта України. – 2016. – № 4. – С. 51–57.
Сисоєва С. Освітні реформи: освітологічний контекст / С. Сисоєва // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 3. – С. 44–55.
Токарь Є. Наукові підходи до визначення поняття якості в галузі освіти / Є. Токарь // Наукові записки Кіровоградського університету. – 2010. – Вип. 91. – С. 228–232.