PROFESSIONAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS IN GERMANY: CONCEPTUAL FRAMEWORK

Автор(и)

  • М. V. Ikonnikova

Ключові слова:

language education, foreign language teacher, philologist, professional training, concept, Germany, Ukraine

Анотація

The article deals with the problem of professional training of foreign language teachers in Germany through the prism of the main conceptual framework. It is highlighted that the requirements for professional training and retraining of foreign language teachers put forward the need to cultivate modern and competitive specialists who are able to update the content of the education process today. It is specified that professional training of foreign language teachers in Germany is based on the principles of continuity, integrativity, cultural development and professional growth. It is concluded that German training programmes for foreign language teachers are accorded with their needs for an integrated application of the knowledge obtained during professional pedagogical training.

Посилання

Носачева Е. А. К вопросу профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков в ФРГ (науковедческий аспект) / Е. А. Носачева // Гуманитарные научные исследования. – 2016. – № 11. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://human.snauka.ru/2016/11/17767.

Пасічник Л. Л. Професійна підготовка майбутніх вчителів у Німеччині: традиційні та інноваційні підходи / Л. Л. Пасічник // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Серія “Психолого-педагогічні науки”. – 2015. – № 3. – С. 176–180.

Baur R. S. Zur Interdependenz von Muttersprache und Zweitsprache bei jugoslawischen Migrantenkindern / R. S. Baur // Interkulturelle Erziehung und Zweisprachigkeit / R. S. Baur, G. Meder, V. Previšić (eds.). – Baltmannsweiler, 1992. – S. 109–140.

Dehmel A. Reforming Initial Training of Teachers in the Vocational Education and Training Sector? Issues, Challenges and Developments in England and Germany / A. Dehmel // Cross-national Attraction in Education: Accounts from England and Germany / ed. by H. Ertl. – Oxford, 2006. – P. 35–56.

Grenfell M. The Training of Foreign Language Teachers: Developments in Europe / M. Grenfell [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00002142.htm.

Hutz M. Training Foreign Language Teachers in Germany / M. Hutz // Training Foreign and Second Language Teachers: European Challenges, Successes and Perspectives / ed. by C. Avram, P. Larrivée. – Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2016. – P. 1–15.

Krum H. J. Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch / H. J. Krum, G. Helbig, L. Götze, H. Henrici. – Berlin : De Gruyter, 2001. – 1720 S.

Krum H. J. Deutsch als Fremd-und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch / H. J. Krum, C. Fandrych, B. Hufeisen, C. Riemer. – Berlin : De Gruyter, 2010. – 1072 S.

Monitor Lehrerbildung: Das Projekt [Elektronische Ressource]. – Zugriffsart : https://www.monitor-lehrerbildung.de/web/ projekt/index.html.

Neuner G. Germanisten oder Deutschlehrer? Zur curricularen Planung einer wissenschaftlichen Deutschlehrerausbildung / G. Neuner // Fremdsprache Deutsch. – 1994. – Sondernummer. – S. 12–15.

Zydatiß W. Bilingualer Sachfachunterricht in Deutschland: eine Bilanz / W. Zydatiß // Fremdsprachen Lehren und Lernen. – 2007. – № 36. – S. 30–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-23

Номер

Розділ

Статті