ПРИНЦИП НАУКОВОСТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ І ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЯ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО РЕФОРМУВАННЯ НІМЕЦЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

  • С. В. Черкашин

Ключові слова:

освітній процес, принцип предметності і науковості освіти, напів-освіта, освітні послуги, унікальний освітній продукт, науковий світогляд, ключові кваліфікації, соціальні компетенції

Анотація

У статті зазначено, що процес навчання в німецьких університетах все більше орієнтується на актуальні потреби ринку робочої сили. Підготовка молодих фахівців зводиться до набуття знань, навичок і умінь, необхідних для досягнення молодими професіоналами успіху на ринку робочої сили. Наявність у випускників компетенції, яка отримала найменування “employability”, не гарантує отримання престижної роботи. Німецькі роботодавці вимагають від молодих професіоналів наявності у них певного наукового кругозору, досвіду практичної роботи і необхідних особистісних якостей. В основі цих якостей лежать компетенції, засновані на наукових спеціальних знаннях. Їх відсутність є результатом отриманої молодими фахівцями неповноцінної освіти, тобто напів-освіти, яка згубна не тільки для кар’єри фахівця, але і для самого суспільства. Автор зазначає, що актуальна концепція професійної підготовки молодих фахівців не сприяє формуванню у них наукового критичного розуміння “світу”, оскільки їх повсякденний розум у поєднанні з достатнім рівнем освіти виявляється наївним або часто навіть релігійним.

Посилання

Demirovic´ A. Wissenschaft oder Dummheit? Über die Zerstörungder Rationalität in den Bildungsinstitutionen / A. Demirovic´. – Rosa Luxemburg Stiftung. VSA : Verlag, Hamburg, 2015. – 262 S.

Haertel T. Editorial: Wie kommt das Neue in die Hochschule? / Т. Haertel, R. Schneider, J. Wildt // ZFHE Jg. 6. – № 3 (Oktober 2011). – S. I–IX. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.zfhe.at. de.index.php/zfhe/issue/view/52.

Lyotard J.-F. The Postmodern Condition.A Report on Knowledge / J.-F. Lyotard. – Manchester University Press, 1984. – 135 p.

Pasternack P. Qualitätsstandards für Hochschulreformen. Eine Auswertung der deutschen Hochschulreformqualitäten inden letzten zwei Jahrzehnten / Р. Pasternack. – UniversitätsVerlagWebler. Bielefeld, 2014. – 230 S.

Pasternack P. Wissel von C. Programmatische Konzepte der Hochshculentwicklung in Deutschland seit 1945. Hans-BöcklerStiftung / Р. Pasternack. – Düsseldorf, 2010. – 77 S.

Rehburg M. Hochschulreform und Arbeitsmarkt. Wissenschaftliches Zentrum für Berufs- und Hochschulforschung Universität Kassel / М. Rehburg. – Bonner Universitäts-Druckerei, 2006. – 242 S.

Reisz R. D. Wandel der Hochschulbildung in Deutschland und Professionalisierung (HoF-Arbeitsbericht 6) / R. D. Reisz, M. Stock ; Hrsg. vom Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität. Halle-Wittenberg 2011. – 45 S.

Ritzen J. M. M. A Chance for European Universities: Or, Avoiding the Looming University Crisis in Europe / J. M. M. Ritzen. – Amsterdam University Press, 2010. – 224 p.

Ritzer G. The McDonaldization of society / G. Ritzer. – Thousand Oaks, Calif. : Pine Forge Press, 2004. – 309 p.

Splett J. Im Dienst akademischer Bildung – Universität: der Ort, derWissenschaft und Weisheit? / J. Splett // Aemaet Wissenschaftliche Zeitschrift für Philosophie und Theologie. – S. 2–26. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://aemaet.de,ISSN2195-173X, http://aemaet.deurn:nbn:de:0288-20130928810.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-25

Номер

Розділ

Статті