ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД США
Ключові слова:
інклюзивна освіта, учні з інвалідністю, США, УкраїнаАнотація
У статті розглядаються деякі актуальні аспекти інклюзивної освіти, що стосуються теоретичного визначення ключових понять (інклюзія, інтеграція, сегрегація), порівняльного аналізу медичної та соціальної моделі інвалідності як факторів, що визначають освітню парадигму та сприйняття людей із інвалідністю в суспільстві, а також питання практичного застосування американського досвіду організації інклюзивних класів. Автор аналізує напрацювання загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів штату Міннесота, де з 29 квітня до 8 червня 2017 р. збирались емпіричні дані, систематизовані в цій статті. Також подано стислий опис трьох основних сфер, що визначають інклюзивну освіту в США й описано деякі методи практичної організації залучення учнів із інвалідністю до навчального процесу та спільної життєдіяльності з іншими членами громади.
Посилання
Байда Л. Ю. Інвалідність та суспільство: [навч.-метод. посіб.] / [Л. Ю. Байда, О. В. Красюкова-Еннс, С. Ю. Буров та ін.] ; за заг. ред. Л. Ю. Байди, О. В. Красюкової-Еннс. – Київ, 2012. – 216 с.
Ghere G., J. York-Barr, and J. Sommemess (2002) Supporting Students with Disabilities in Inclusive Schools: A Curriculum for Job-Embedded Paraprofessional. Institute on Community Integration and Department of Educational Policy and Administration. Minneapolis. University of Minnesota. – 104 p.
Rainforth, B. & York-Barr, J. (1997) Collaborative teams for students with severe disabilities: Integrating therapy and educational services. Baltimore: Paul H. Brookes.