ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ НАСТУПНОСТІ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ В 4-ОМУ І 5-ОМУ КЛАСАХ
Ключові слова:
наступність у вивченні математики, початкова школа, основна школа, складники математичної компетентності, обчислювальні вміння та навички, геометрична пропедевтика, способи розв’язування сюжетних задачАнотація
У статті проаналізовано стан і тенденції розвитку проблеми наступності у вивченні математики в четвертому і п’ятому класах загальноосвітньої школи. Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. У зв’язку з цим охарактеризовані типові труднощі адаптаційного періоду учнів на етапі переходу з початкової до основної школи та розроблені методичні рекомендації щодо їх усунення під час вивчення математики. На основі порівняльного аналізу навчальних програм з математики для 4-го та 5-го класів визначені дидактичні особливості формування основних складників математичної компетентності четвертокласників та п’ятикласників відповідно до змістових ліній. Зазначено послідовний механізм формування обчислювальних навичок, умінь розв’язувати прості та складені сюжетні задачі, вивчення геометричного матеріалу учнями 4-го та 5-го класів.Посилання
Голодюк Л. С. Наступність та перспективність навчання математики: проектування через призму провідної діяльності дитини / Л. С. Голодюк // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Реалізація наступності в матема¬тичній освіті: реалії та перспективи». – Харків : Ранок, – 2016. – С. 19-22.
Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів (ОНОВЛЕНО) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/images/files/navchalni_programu/2016/ukr/04_matem.pdf
Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класів (ОНОВЛЕНО) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/img/files/navchalni_programu/2016/ukr/05_matem.pdf
Скворцова С. О. Наступність у навчанні математики в початковій та основній школі / С. О. Скворцова // Математика в школі. – 2010. – № 10. – C. 3-8.
Скворцова С. О. Методика навчання розв’язування сюжетних задач у початковій школі: [навч. пос.]. -
Частина І. / С. О. Скворцова. – Одеса : ООО «Абрикос-Компани», 2011. – 268 с.