МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • Т. В. Корольова

Ключові слова:

модель, формування, професійно-етична культура, педагогічні умови, закономірності, компоненти

Анотація

У статті розглянуто модель формування професійно-етичної культури майбутніх лікарів, здійснено її компонентний аналіз, визначено комплекс педагогічних умов організації навчально-професійної підготовки студентів, що сприяють підвищенню ефективності формування їх професійно-етичної культури. Структура моделі представлена цільовим, організаційно-змістовим, діяльнісним, результативним, контрольно-регулюючим блоками. Означена модель базується на: принципах та закономірностях формування професійно-етичної культури майбутнього лікаря у процесі його гуманітарної підготовки, змістовому і технологічному забезпеченні гуманітарної підготовки та критеріях і показниках професійно-етичної культури майбутнього лікаря. Створюючи модель формування професійно-етичної культури майбутніх лікарів, ми передбачили, що її ефективність залежить не тільки від узгодженої роботи всіх структурних компонентів, а й від їх взаємодії з зовнішнім оточенням, медичними та освітніми закладами.

Посилання

Агадуллін Р. Р. Функціональна модель формування політкультурної компетенції сучасного вчителя / Р. Р. Агадуллін // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. пр. / АПН України. Ін-т проблем виховання. – К. – Житомир, 2004. – Вип. 6, кн. 2. – С. 253–259.

Агаркова А. О. Проблема формування професійно-етичної культури майбутнього лікаря у вищому навчальному закладі / А. О. Агаркова, І. І. Філатова // Соціально-філософські та економічні співвідношення культури і інформаційного простору : зб. наук. праць (за матеріалами І міжвузівської науково-теоретичної конференції від 29 грудня 2009 р.) / за заг. ред. М. А. Журби. – Рубіжне – Луганськ, 2009. – С. 105–109.

Аніщенко О. В. Професійна культура / О. В. Аніщенко // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; голов. ред. В. Г. Кремень. – Київ : Юрінком Інтер, 2008. – С. 724–725.

Білик В. В. Куратор і гуманітарне виховання студента / В. В. Білик // Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти : матеріали Других Ірпін. міжнар. наук.-пед. читань, 21–22 трав. 2004 р. – Ірпінь, 2004. – Ч. 2. – С. 16–20.

Бобко Л. О. Педагог як суб’єкт гуманістичного виховання студентів / Л. О. Бобко // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. / Крим. держ. гуманіт. ін-т., ред. О. В. Глузман. – Київ, 2001. – Вип. 3, ч. 2. – С. 14–20.

Мруга М. Р. Структурно-фукнціональна модель професійної компетентності майбутнього лікаря як основа діагностування його фахових якостей : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. Р. Мруга. – Київ, 2006. – 251 с.

Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : [навч. посіб.] / А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. І. Шпак. – Київ : Просвіта, 2000. – 368 с.

Сабатовська І. С. Співвідношення особистісних і професійних якостей у моделі сучасного спеціаліста / І. С. Сабатовська // Вчені записки. – 2004. – Т. 10. – С. 185–192.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-17