ДО ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО РОБОТИ З ІНСТРУМЕНТАЛЬНИМИ АМАТОРСЬКИМИ КОЛЕКТИВАМИ
Ключові слова:
фахівці музичного мистецтва, інструментальні аматорські колективи, ансамблеве та колективне музикування, класифікаціяАнотація
У статті представлено аналіз підходів до визначення сутності ансамблевого й оркестрового виконавства для підготовки фахівців музичного мистецтва до роботи з інструментальними аматорськими колективами. Визначено, що колективне виконання поєднує керівник як носій особистісної інтерпретаційної версії музичного твору. Ансамблеве та оркестрове виконавство належать до різних видів – ансамблевого та колективного; кожен із них має свої відмінні та характерні риси. Основною відмінністю оркестру від ансамблю є те, що в оркестрі музиканти поєднуються у групи, які грають в унісон. Проаналізовано наявні класифікації аматорських інструментальних колективів. Доведено, що особливості аматорських інструментальних колективів найбільш доцільно виявляти, зіставляючи їх із професійними. Головною відмінністю колективів є особливість цілей і завдань, які вони вирішують; особливою відзнакою аматорського інструментального колективу є те, що носієм мети є не тільки керівник, а й учасники.Посилання
Антонова Е. Г. Принцип диалогичности в исполнительской ситуации инструментального концерта / Е. Г. Антонова // Теория и история музыкального исполнительства: сб. науч. тр. / под ред. Л. С. Неболюбовой. – Київ : Изд-во Киев. гос. консерватории, 1989. – С. 132–142.
Воронина Т. А. О камерном музицировании и становлении исполнителя / Т. А. Воронина // О мастерстве ансамблиста : сб. науч. тр. / отв. ред. Т. А. Воронина; науч. ред. И. М. Тайманов. – Л : ЛОЛГК, 1986. – С. 6–21.
Гайдамович Т. А. Камерный ансамбль / Т. А. Гайдамович. – Москва : Музгиз, 1993. – 56 с.
Ержемский Г. Л. Психология дирижирования: Некоторые вопросы исполнительства и творческого воздействия дирижёра с музыкальным коллективом / Г. Л. Ержемский. – Москва : Музыка, 1988. – 80 с.
Коджаспирова Г. М. Педагогический словарь / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – Москва : Академия, 2005. – 176 с.
Коротеев А. Л. Самостоятельные ежедневные занятия на специнструменте как составная часть учебного процесса (медные духовые инструменты: труба, корнет, альт, тенор, баритон) : метод. указ. с нотными примерами / А. Л. Коротеев. – Мн. : МИК, 1985. – 24 с.
Кузнецов В. Г. Организация и методика учебно-воспитательной работы в самодеятельных эстрадных музыкальных коллективах (в помощь руководителям самодеятельных коллективов) : [метод. пособ.] / В. Г. Кузнецов. – Москва : ВНМЦ народного творчества, 1979. – 31 с.
Музыкальная энциклопедия : в 6 т. / гл. ред. Ю. В. Келдыш. – Москва : Советская энциклопедия : Советский композитор. – 1982. – Т. 1. – 1058 с.
Польська І. І. Камерний ансамбль: історія, теорія, естетика : [монографія] / І. І. Польська. – Харків : ХДАК, 2001. – 396 с.
Сидельников Л. Симфоническое исполнительство: Эстетика и теорія : историч. очерк. / Л. Сидельников. – М. : Сов. композитор, 1991. – 286 с.