НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ЛАНКИ ЯК СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
професійно-спрямована навчально-пізнавальна діяльність, майбутні фахівці дошкільної ланки, навчання, активність, активізація, організація, самостійна робота, методи навчання, засоби навчання, інноваційні педагогічні технологіїАнотація
У статті порушується проблема необхідності створення системи організації освітнього процесу у закладі вищої освіти, тлумачаться поняття навчально-пізнавальної діяльності, активності майбутніх фахівців дошкільної ланки. Розкриваються шляхи активізації їх професійно-спрямованої навчально-пізнавальної діяльності під час навчальних занять та під час організації самостійної роботи. Наголошується на цілеспрямованому використанні методів, прийомів і засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, які створюють сприятливі умови для розвитку навчально-пізнавального інтересу, формування мотивів і мотивації навчання. Проаналізовано педагогічні ідеї науковців, присвячені вивченню сутності процесу навчання, його активізації у педагогічній науці і практиці освіти.Посилання
Бєлєнька Г. В. Інтерактивні прийоми викладання навчальної дисципліни у вищій школі / Г. В. Бєлєнька. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2001. – 118 с.
Беликов В. А. Дидактические основы учебно-познавательной деятельности студентов : дисс. … док. пед. наук / В. А. Беликов. – Магнитогорск, 1995. – 350 с.
Вознюк O, Дубасенюк O. Проблема організації знань у системі професійної підготовки вищої школи [Електронний ресурс] / О. Вознюк, О. Дубасенюк // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. – 2010. – Вип. 2. – С. 133–144. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2010_ 2_18.
Карабий Е. Б. Активизация учебно-познавательной деятельности студентов как педагогическая проблема / Е. Б. Карабий // Теория и практика общественного развития : педагогические науки. – 2014. – № 3. – С. 141–144.
Ковальчук Л. П. Розвиток професійного мислення майбутнього вчителя на засадах фреймового підходу до вивчення педагогічних дисциплін у класичному університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.franko.lviv.ua/ Pedagogika/periodic/visnyk/23/14_kovalchuk.pdf.
Олексюк О. Є. Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі загально педагогічної підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / О. Є. Олексюк. – Київ, 2005. – 20 с.
Пономарьова Г. Ф. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ на заняттях із педагогіки / Г. Ф. Пономарьова, І. О. Степанець. – Харків : ФОП Шейніна О. В., 2010. – 214 с.
Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Слєпкань. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2000. – 180 с.
Тарасова О. Інтерактивні методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекційних занять [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.psyh.kiev.ua/.
Щепіна Н. В. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ як наукова проблема [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua