ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЕКСПРЕСИВНОГО МОВЛЕННЯ У БЕЗМОВЛЕННЄВИХ ДІТЕЙ

Автор(и)

  • К. О. Зелінська-Любченко

Ключові слова:

експресивне мовлення, безмовленнєві діти, стимулювання, мотивація, мовленнєве висловлювання

Анотація

Стаття містить аналіз сучасних досліджень, спрямованих на вивчення теоретичних засад формування експресивного мовлення у безмовленнєвих дітей. Останнім часом в Україні логопеди акцентують на збільшенні кількості дітей, в яких відсутнє мовлення. Загальним для всіх цих дітей є відсутність мотивації до спілкування, невміння орієнтуватися в ситуації, підвищена емоційна виснаженість. У процесі викладу матеріалів статті зазначено, що на початкових етапах роботи із безмовленнєвими дітьми цілі та завдання її будуть подібними, незалежно від етіопатогенезу та механізмів мовленнєвого порушення (розвиток мовленнєвої ініціативи, створення мотивації до мовленнєвої діяльності одночасно зі збагаченням внутрішнього і зовнішнього лексикону; формування у дитини здатності до створення внутрішнього плану, програми висловлювання). Розширення та збагачення словникового запасу відбувається шляхом засвоєння різних частин мови: іменників, дієслів, прикметників, прислівників. Метою подальших етапів мовленнєвого розвитку є формування фразового та звʼязного мовлення. Корекційну роботу з розвитку мовлення варто проводити поетапно з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини.

Посилання

Битова А. Л. Формирование речи у детей с тяжёлыми речевыми нарушениями: начальные этапы работы / А. Л. Битова // Особый ребёнок: исследования и опыт помощи: Научно-практический сборник. – Москва : Центр лечебной педагогики, 1999. – Вып. 2. – С. 44–52.

Грибова О. Е. Что делать если ваш ребёнок не говорит / О. Е. Грибова. – Москва : Айрис-пресс, 2004. – 48 с.

Дедюхина Г. В. Учимся говорить. 55 способов общения с неговорящим ребёнком / Г. В. Дедюхина, Е. В. Кирилова. – Москва : Издательский центр «Техинформ» МАИ, 1997. – 88 с.

Кузьмина Н. И. Воспитание речи у детей с моторной алалией / Н. И. Кузьмина, В. И. Рождественская. – Москва, 1977. – 43 с.

Марченко І.С. Особливості логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення / І.С. Марченко // Логопедія. – 2013. – № 3. – С. 52–56.

Никитенко А. В. Приёмы активизации речевой деятельности у неговорящих детей [Текст] / А. В. Никитенко, Е. А. Фролова // Проблемы и перспективы развития образования: материалы VI Междунар. науч. конф. (г. Пермь, апрель 2015 г.). – Пермь: Меркурий, 2015. – С. 218–222.

Полякова М. А. Как правильно учить ребёнка говорить / стимулирование развития речи детей, предупреждение и коррекция речевых нарушений, постановка речи у неговорящих детей / М. А. Полякова. – Москва : ЛОГО ЭЙДОС, 2014 – 68 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-17