ОСОБЛИВОСТІ СТАЖУВАННЯ ФАХІВЦІВ ІЗ МОНІТОРИНГУ ДОВКІЛЛЯ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Н. С. Бордюг

Ключові слова:

стажування, післядипломна освіта, моніторинг довкілля, види стажування, професійні компетенції, фахівці з екології наукові установи, тематика стажування

Анотація

У статті висвітлено особливості вітчизняного і міжнародного стажування фахівців-екологів із моніторингу довкілля в системі післядипломної освіти. Визначено мету, завдання, види стажування фахівців екологічного спрямування. Розроблено змістовно-організаційну структуру стажування фахівців із моніторингу довкілля, відповідно до їхньої професійної діяльності (науково-педагогічні працівники, інженери-екологи, фахівці державних і наукових установ). Досліджено особливості організації міжнародного стажування та наведено практичне його значення для молодих фахівців. Визначено етапи організації стажування фахівців, а саме: організаційно-підготовчий, основний, контрольно-підсумковий, практично-впроваджувальний. Виокремлено основні принципи стажування, зокрема: динамічність, неперервність, перспективність, науковість.

Посилання

Андрущенко В. П. Роздуми про освіту: статті, нариси, інтерв’ю / В. П. Андрущенко. – Київ : Знання України, 2008. – 819 с.

Вершловський С. Г. Система образования взрослых как объект прогнозирования / С. Г. Вершловський // Человек и образование. – 2010. – № 1. – С. 16.

Протасова Н. Г. Післядипломна освіта педагогів : зміст, структура, тенденції розвитку / Н. Г. Протасова; Держ. акад. керівних кадрів освіти. – Київ, 1998. – 176 с.

Раціна Т. В. Післядипломна освіта : шляхи удосконалення якості знань / Т. В. Раціна // Управління якістю підготовки кадрів з вищою освітою через удосконалення процедур ліцензування, акредитації та рейтингування : зб. тез доп. наук.-метод. конф., 15–16 березня 2012 р., м. Дніпропетровськ. − Дніпропетровськ : Національний гірничий університет, 2012. – Т. 1. – С. 130–133.

Сисоєва С. О., Алексюк А. М. Педагогічні технології у неперервній професійні освіті : [монографія] / С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, П.М. Воловик та ін. ; за ред. С. О. Сисоєвої. – Київ : ВІПОЛ, 2001. – 502 с.

Білецька Г. А. Тенденції і проблеми розвитку екологічної освіти / Г. А. Білецька // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2012. – № 30. – С. 300–306.

Рідей Н.М. Ступенева підготовка майбутніх екологів : теорія і практика : [монографія] / Н. М. Рідей ; за заг. ред. Д. О. Мельничука. – Херсон : Видавництво Олді-плюс, 2011. – 650 с.

Журавська Н. С. Теорія і методика професійного навчання / Н. С. Журавська. – Ніжин : М. М. Лисенко. – 2011. – 208 с.

Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 38–39 / Верховна Рада України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/2145–19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-20