ТЕНДЕНЦІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У КРАЇНАХ СХІДНОЇ ЄВРОПИ (90-ТІ РР. ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)

Автор(и)

  • К. М. Біницька

Ключові слова:

тенденції, реформи, система освіти, початкова освіта, країни Східної Європи

Анотація

У статті проаналізовані тенденції розвитку систем початкової освіти у країнах Східної Європи (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.). Охарактеризовано соціалістичну модель освіти у країнах Східної Європи та визначено її позитивні й негативні сторони. Акцентовано, що реформи в системі освіти (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.) були спрямовані на подовження терміну обов’язкового навчання й удосконалення заходів для забезпечення того, щоб усі учні отримали знання і свідоцтво про базову освіту. Визначено, що, хоча країни східноєвропейського регіону мають подібні риси, потрібно враховувати істотні національні відмінності, які перешкоджають широким характеристикам систем освіти. Узагальнено, що реформи в системах освіти зосереджувався на вирішенні шести основних цілей: зміна змісту навчальних програм; реформування навчальних закладів; гуманізація роботи шкіл; приведення шкіл до «західноєвропейських» стандартів систем освіти; децентралізація управління школою; відновлення в університетах програм з наукових досліджень. Визначено, що освітні системи східноєвропейських країн у багатьох стосунках відрізняються, на що впливають різні навчальні національні традиції та моделі педагогічної освіти.

Посилання

Десятов Т. М. Тенденції розвитку неперервної освіти в країнах Східної Європи (друга половина ХХ століття) : [монографія] / Т. М. Десятов ; за ред. Н. Г. Ничкало. – Київ : АртЕк, 2005. – 472 с.

Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80. – 01.05.2017.

Політична енциклопедія / редкол. : Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. – Київ : Парламентське видавництво, 2011. – 808 с.

Years of Educational Reforms in Europe: a contextual database Author(s): Christelle GarrousteLuxembourg: Publications Office of the European Union 2010. – 338 pp.

About World Council of Comparative Education Societies (WCCES) [Електронний Ресурс]. – Режим доступу : http://www.wcces2016.org/Home/Menu/40.

Education in East and Central Europe: Changes after the fall of Communism / ditor Sjoerd Karsten, Dominique Majoor. – Munster, Germany. –1994: Waxmann. – 180 р. – Р. 71.

Hall K. Primary Curriculum and Assessment: England and other countries: Primary Review Research Report 3/1 / K. Hall, K. Ozerk [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.primaryreview.org.uk.

Handbook of Reading Research / Edition Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr. – Volume III. – Publisher : Routledge, 2000. – 1024 p.

OECD (2002). Education at a Glance. Glossary. Paris: OECD Publishing [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/educationataglance2002-home.htm#SOC.

Pepper D. Primary Curriculum Change: Directions of Travel in 10 countries / D. Pepper. – London : QCA International Unit, 2008. – 10 p.

Vicol C. 2005 Post-communist trends in education : Eastern Europe and the Commonwealth of Independent States / C. Vicol. – 2005. – 55 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-20