МЕДІА-ПРОДУКТ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Ключові слова:
випускник школи, учні початкової ланки, інформаційно-цифрова компетентність, медіа-компетентність майбутніх учителів, професійна підготовка, медіа-засоби, творча діяльність, медіа-продуктАнотація
У статті розглянуто поняття «медіа-продукт», визначено його науковий контекст; висвітлені погляди науковцівстосовно окресленого поняття. Зазначено, що активний розвиток інформаційних технологій змушує майбутніх фахівців інноваційно підходити до розв’язання завдань освіти засобами медіа. Оскільки сучасна молодь активно застосовує медіа лише в якості розважальних засобів, то сьогоднішня задача вчителів – навчити учнів із початкової ланки грамотно користуватися тією інформацією, яка надходить із медіа. Отже, сучасний вчитель початкових класів має бути медіа-компетентним фахівцем своєї справи. Тому професійна підготовка у вишах має надати ґрунтовну базу як теоретичних знань із питань медіа, так і практичних умінь і навичок з метою створення змістовних медіа-продуктів. Медіапродукт – це засіб, який уможливлює ефективну та результативну діяльності людини; завдяки медіа-продукту можливо встановлювати зв’язки між віртуальним і сучасним простором. Створення медіа-продукту неможливе без творчої медійної діяльності, спрямованої на формування практичних навичок самостійної діяльності в системі «майбутній учитель – медіа». Актуалізація такої взаємодії зумовлена тим, що лише діяльність є узагальненою формою оволодіння
будь-якими знаннями, які стають критеріальною ланкою для усвідомлення значущості власного професійного фаху.
Посилання
«Нова українська школа» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/
ukrainskashkolacompressed.pdf.
Великий тлумачний словник української мови / упоряд. Т. В. Ковальова. – Харків : Фоліо, 2005. – 767 с.
Тлумачний словник сучасної української мови. / уклад. Л. П. Коврига, Т. В. Ковальова, В. Д. Пономаренко / за ред.
В. С. Калашника. – Харків : Белкар-книга, 2005. – 800 с.
Шестеркина Л. П. От медиатекста к медиабренду: к вопросу о взаимодействии журналистики, рекламы и PR в
конвергентных СМИ / Л. П. Шестеркина, Л. К. Лободенко // Вестник Южно-Уральского государственного университета. – 2014. – Т. 11. – № 3. – С. 50–55.
Федоров А. В. Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности.
Москва : МОО «Информация для всех», 2014. – 64 c.
Моисеева Е. В. Проблемы эффективности продвижения медиапродукта [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://old.kpfu.ru/conf/mmea2011/bin_files/13.pdf.
Dorr A. Media Literacy // International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. – Oxford, 2001. – Vol. 14.
Feilitzen C. von. Media Education, Children’s Participation and Democracy // Feilitzen C. von. and Carlsson U. (Eds.) // Children
and Media: Image, Education, Participation. – Goteborg : UNESCO & NORDICOM, 1999. – P. 24–26.
Новикова А. А. Медиаобразование в англоязычных странах / А. А. Новикова // Педагогика. – 2001. – № 5. – С. 87–91.