ГОТОВНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ТОЛЕРАНТНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЯК КОМПЛЕКС ЙОГО ОСОБИСТІСНО-ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ТА ВИЯВ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Ключові слова:
педагог початкової школи, професійна педагогічна підготовка, професійна компетентність, педагогічна компетентність, професіограма, готовність до толерантного виховання учнівАнотація
У статті порушено проблему готовності вчителя початкової школи до толерантного виховання учнів як комплексу його особистісно-індивідуальних якостей і вияву професійної компетентності. Педагогічна компетентність, як необхідна передумова професійної діяльності у сфері освіти, є результатом професійної педагогічної освіти. Висвітлено розуміння вимог і тенденцій розвитку світового освітнього процесу, які пріоритетними напрямками формування педагогічної компетентності визнають не тільки формування інтелектуальних знань, умінь, але й особистісних професійних якостей. На основі аналізу наукових, психолого-педагогічних досліджень виведено узагальнене визначення понять «професійна педагогічна підготовка», «професійна компетентність», «педагогічна компетентність», «готовність до толерантного виховання учнів».Посилання
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
Дем’яненко Н. М. Загальнопедагогічна підготовка майбутнього вчителя в історії вищої школи України (ХІХ – перша
чверть ХХ ст.) : автореф. … док. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Н. М. Дем’яненко. –
Київ,1999. – 47 с.
Коваль Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти: технологічний підхід :
[монографія] / Л. В. Коваль. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 330 с.
Ковальчук В. Ю. Модернізація професійної та світоглядно-методологічної підготовки сучасного вчителя : автореф.
дис. … док. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. Ю. Ковальчук. – Київ, 2006. – 34 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / за
заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : К.І.С, 2004. – 112 с.
Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір (Затверджено
наказом МОН № 998 від 31 грудня 2004 р.). – 6 с.
Кострубань Р. В. Формування толерантності у майбутніх учителів у процесі гуманітарної підготовки у педагогічних
коледжах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Р. В. Кострубань. – Хмельницький,
– 333 с.
Орловська Н. М. Школа толерантності: шлях до формування толерантного суспільства : [навч.-метод. посіб.] / [Н. М. Орловська, Н. А. Осатюк, Т. П. Томчишина, С. Г. Шенгілевич]. – Чернівці – Київ : Букрек. – 2012. – 504 с.
Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти. – Київ : Міністерство освіти і науки України,
Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2. – С. 5–11.