ГОТОВНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ТОЛЕРАНТНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЯК КОМПЛЕКС ЙОГО ОСОБИСТІСНО-ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ТА ВИЯВ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Л. М. Чередник

Ключові слова:

педагог початкової школи, професійна педагогічна підготовка, професійна компетентність, педагогічна компетентність, професіограма, готовність до толерантного виховання учнів

Анотація

У статті порушено проблему готовності вчителя початкової школи до толерантного виховання учнів як комплексу його особистісно-індивідуальних якостей і вияву професійної компетентності. Педагогічна компетентність, як необхідна передумова професійної діяльності у сфері освіти, є результатом професійної педагогічної освіти. Висвітлено розуміння вимог і тенденцій розвитку світового освітнього процесу, які пріоритетними напрямками формування педагогічної компетентності визнають не тільки формування інтелектуальних знань, умінь, але й особистісних професійних якостей. На основі аналізу наукових, психолого-педагогічних досліджень виведено узагальнене визначення понять «професійна педагогічна підготовка», «професійна компетентність», «педагогічна компетентність», «готовність до толерантного виховання учнів».

Посилання

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.

Дем’яненко Н. М. Загальнопедагогічна підготовка майбутнього вчителя в історії вищої школи України (ХІХ – перша

чверть ХХ ст.) : автореф. … док. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Н. М. Дем’яненко. –

Київ,1999. – 47 с.

Коваль Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти: технологічний підхід :

[монографія] / Л. В. Коваль. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 330 с.

Ковальчук В. Ю. Модернізація професійної та світоглядно-методологічної підготовки сучасного вчителя : автореф.

дис. … док. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. Ю. Ковальчук. – Київ, 2006. – 34 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / за

заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : К.І.С, 2004. – 112 с.

Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір (Затверджено

наказом МОН № 998 від 31 грудня 2004 р.). – 6 с.

Кострубань Р. В. Формування толерантності у майбутніх учителів у процесі гуманітарної підготовки у педагогічних

коледжах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Р. В. Кострубань. – Хмельницький,

– 333 с.

Орловська Н. М. Школа толерантності: шлях до формування толерантного суспільства : [навч.-метод. посіб.] / [Н. М. Орловська, Н. А. Осатюк, Т. П. Томчишина, С. Г. Шенгілевич]. – Чернівці – Київ : Букрек. – 2012. – 504 с.

Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти. – Київ : Міністерство освіти і науки України,

Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2. – С. 5–11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-19