РУХЛИВА ГРА ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЯ НА ЛОГОПЕДИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ

Автор(и)

  • Л. Л. Стахова

Ключові слова:

рухлива гра, порушення мовлення, корекційно-розвивальний процес, заняття, діти дошкільного віку

Анотація

У статті висвітлено роль ігрової діяльності в дитячому віці та її вплив на процес корекції наявних порушень мовленнєвого розвитку, значення та особливості використання рухливих ігор та вправ у корекційно-розвивальній роботі в групах компенсуючого типу для дітей із порушеннями мовлення в закладах дошкільної освіти. Визначено завдання рухливих ігор, які використовуються на логопедичних заняттях: пробудження у дитини бажання брати активну участь у корекційно-розвивальному процесі, підвищення пізнавальної активності та працездатності дітей, активізація процесів сприймання, уваги та пам’яті, розширення діапазону ігрових умінь та навичок, збільшення обсягу корекційного впливу. У статтю включено перелік рухливих ігор, що спрямовані на збагачення словника дитини іменниками, прикметниками, дієсловами, розвиток фонематичного сприймання, закріплення правильної вимови звуків, вміння складати речення, розвиток дрібної моторики пальців рук дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення.

Посилання

Богуш А. М. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників / А. М. Богуш, Н. І. Луцан. – Київ, 2008. – 256 с.

Коваленко О. М. Мовленнєві ігри для дошкільників. Навчаємо в русі / О. М. Коваленко, Т. В. Єпіфанова. – Харків : Вид.

група «Основа», 2012. – 239 с.

Кондукова С. В. Особливості застосування гри в системі дошкільного сенсорного виховання дітей із загальним недорозвиненням мовлення / С. В. Кондукова, Н. В. Базима // Корекційна педагогіка. Вісник. Української асоціації корекційних

педагогів. – 2015. – № 1. – С. 15–21.

Любашина В. Ігрова діяльність як засіб розвитку діалогічного мовлення старших дошкільників в умовах дошкільного

закладу / В. Любашина // Педагогічні науки. Наукові записки. – 2013. – Вип. 121 (1). – С. 154–158.

Онищенко Т. В. Дитяча гра в історії розвитку дошкільного виховання на Україні / Т. В. Онищенко // Шлях освіти. – 2000. –

№ 2. – С. 53–56.

Рібцун Ю. В. Гра як засіб мовленнєвого розвитку молодших дошкільників із ЗНМ / Ю. В. Рібцун // Теорія і практика

сучасної логопедії : зб. наук. пр. – Київ : Актуальна освіта, 2004. – Вип. 1. – С. 150–165.

Сайко Х. Я. Особливості застосування гри в системі формування лексичної компетентності дітей дошкільного віку

із загальним недорозвиненням мовлення / Х. Я. Сайко, Ю. В. Шаблінська // Молодий вчений. – 2017. – № 3 (43). –

С. 466–470.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-19