ПРО СТАН СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕТОДИСТІВ МЕТОДИЧНИХ УСТАНОВ РАЙОНІВ, МІСТ ТА ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
Ключові слова:
інформаційно-цифрова компетентність, методист, компетенція, ключові компетентності, професійний розвиток, цифрові технологіїАнотація
У статті йдеться про проблеми формування інформаційно-цифрової компетентності методиста. Розглянуто вітчизняні та зарубіжні документи і дослідження щодо професійно-особистісного розвитку андрагогів в умовах переходу до суспільства знань, питання інформаційно-цифрової компетентності методистів методичних установ районів, міст та об’єднаних територіальних громад. Також у статті проаналізовано результати проведеного намионлайн-опитування методистів щодо стану сформованості у них інформаційно-цифрової компетентності. Для обґрунтування добору запитань анкети окреслено рівні професійного розвитку методиста, основні аспекти його роботи з цифровими технологіями, сфери застосування цифрових технологій, а також навички та компетенції, якими повинен володіти сучасний андрагог. На основі результатів анкетування окреслено основні проблеми та подальші дії
щодо розвитку інформаційно-цифрової компетентності методистів методичних установ районів, міст, об’єднаних територіальних громад у системі післядипломної педагогічної освіти.
Посилання
Digital Literacy Impact Study [Online] / NMC Horizon. November 2017. URL: https://www.nmc.org/publication/2017-
digital-literacy-impact-study-an-nmc-horizon-project-strategic-brief/ (accessed at 24.01.2018).
facts about the STEM workforce [Online] / Pew Research Center. JAN 25, 2018. URL: http://www.pewresearch.org/facttank/2018/01/09/7-facts-about-the-stem-workforce/ (accessed at 28.01.2018).
Annex to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning / European Comission.
Brussels, 17.1.2018 / URL: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/annex-recommendation-key-competenceslifelong-learning.pdf (accessed at 2.01.2018).
Digital Literacy Fundamentals [Online] / Canadas centre for digital and media literacy. URL: http://mediasmarts.ca/digital-medialiteracy-fundamentals/digital-literacy-fundamentals (accessed at 31.01.2018). Title from the screen.
ISTE Standards [Online] / Society for Technology in Education. URL: https://www.iste.org/standards. (accessed at 24.01.2018).
Title from the screen.
Redecker Christine, Punie Yves. European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu
[Online] // Publications Office of the European Union. 2017. URL: https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/eur-scientific-andtechnical-research-reports/european-framework-digital-competence-educators-digcompedu (accessed 05.01.2018).
The NMC/CoSN Horizon Report: 2017 K–12 Edition [Online] // New Media Consortium. 2017. 64 p. URL:
https://www.nmc.org/publication/nmccosn-horizon-report-2017-k-12-edition/ (accessed at 22.12.2017). Title from the screen.
Биков В. Ю. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України [Текст]:
метод. реком. / В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук.
Київ: Атіка, – 2010. – 88 с.
Концепція нової української школи [Електронний ресурс]: Проект для обговорення / МОН України. URL :
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf .
Морзе Н. В. Модель стандарту ІКТ-компетентності викладачів університету в контексті підвищення якості
освіти / Н. В. Морзе, А. Б. Кочарян // Інформаційні технології й засоби навчання. 2014. Т. 43, вип. 5. С. 27–39. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_43_5_5. (дата звернення: 05.01.2018).
Оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та педагогів в умовах євроінтеграційних процесів в
освіті: посібник / Биков В. Ю., Овчарук О. В. та інші. Київ: Педагогічна думка, 2017. 160 с.
Про затвердження Національної рамки кваліфікацій [Електронний ресурс] // Верховна Рада України. 2011. URL:
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341–2011-%D0%BF (дата звернення: 05.01.2018).
Про освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII / Верховна Рада України. URL:
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. (дата звернення: 20.09.2017).
Сидоренко В.В. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності педагога Нової української школи за двохетапною дистанційно-очною формою навчання / В. В. Сидоренко // Відкрита освіта та дистанційне навчання: від теорії до практики:
матер. ІІ-ої Всеукр. Електронної наук.-практ. конф. ДВНЗ «УМО» НАПН України. м. Київ. Україна. – С. 99–106.
Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Електронний ресурс] // Вісник ЛНУ ім. Тараса
Шевченка. № 20(279), 2013. ЮНЕСКО. Версия 2.0 UNESCO, 2011. URL: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/
files/3214694.pdf (дата звернення: 05.01.2018).