ДОСВІД ФОРМУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «НАУКОВІ ОСНОВИ ШКІЛЬНОГО КУРСУ МАТЕМАТИКИ»

Автор(и)

  • Л. О. Соколенко

Ключові слова:

спеціальні компетентності, наукові основи, шкільний курс математики, рівняння, предикат, функція, відображення

Анотація

Спеціальні компетентності, під якими розуміють володіння власне професійною діяльністю на достатньо високому рівні, здатність проектувати свій подальший професійний розвиток, належать до численних видів фахових компетентностей вчителя. Їх формування у студентів, які опановують спеціальність 014.04 «Середня освіта (Математика)» в університетах, відбувається, зокрема, під час засвоєння дисциплін, на яких шкільний курс математики розглядається з позицій загальних ідей та понять фундаментальних наук, що складають її основу.
У даній статті ми описуємо досвід формування спеціальних компетентностей під час навчання дисципліни «Наукові основи шкільного курсу математики» студентів-магістрантів Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Визначивши ряд спеціальних компетентностей, ми обґрунтовуємо, ілюструючи їх конкретними прикладами, що саме такими компетентностями повинен володіти вчитель математики, здатний здійснювати професійну діяльність на високому рівні.

Посилання

Акуленко І. А. Компетентнісно орієнтована методична підготовка майбутнього вчителя математики профільної школи

(теоретичний аспект) : [монографія] / І. А. Акуленко. Черкаси : видавець Чабаненко Ю. – 2013. – 460 с.

Вчимося розв’язувати задачі з початків аналізу / [А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, Ю. М. Рабінович, М. С. Якір]. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2001. – 304 с.

Задачи по математике. Начала анализа : [справ. пособ. ] / [В. В. Вавилов, И. И. Мельников, С. Н. Олехник, П. И. Пасиченко]. – Москва : Наука, 1990. – 608 с.

Мартынюк О. И. Опыт формирования компетентностной модели выпускника педагогического вуза как нормы качества и

базы оценки результатов образования / О. И. Мартынюк. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// testor. ru/files/

qualimetry/3.doc.

Математичний аналіз у задачах і прикладах: у 2 ч. : [навч. посіб. ] / [Л. І. Дюженкова, Т. В. Колесник, М. Я. Ляшенко

та ін. ]. – Київ : Вища шк., 2002. – Ч. 1. – 462 с.

Мерзляк А. Г. Алгебра : [підручник] / [А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір]. – Харків : Гімназія, 2011. – 431 с.

Михалін Г. О. Що повинен знати вчитель математики про елементарні функції / Г. О. Михалін, О. П. Томащук. – Київ :

УДПУ, 1995. – 102 с.

Соколенко Л. О. Методика навчання наукових основ функціональної змістової лінії майбутніх вчителів математики /

Л. О. Соколенко // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. – Черкаси, 2017. – Вип. 11. – С. 77–87.

Соколенко Л. О. Технологія навчання теоретичних основ змістової лінії «Рівняння і нерівності» / Л. О. Соколенко //

Збірник наукових праць «Педагогічні науки» Херсонського державного університету. – Херсон, 2017. – Вип. LXXIV. –

Т. 2. – С. 168–173.

Соколенко О. І. Вища математика : [підручник] / О. І. Соколенко. – Київ : Видавничий центр «Академія», 2002. – 432 с.

Соколенко О. І. Вища математика в прикладах і задачах: [навч. посіб. ] / О. І. Соколенко, Г. А. Новик. – Київ : Либідь,

– 248 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-19