КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗВИТКУ АВТОНОМНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
концептуальні положення, розвиток, автономність, студент, інтеграція, освітня діяльність, самоосвітня діяльність, вища школаАнотація
У статті висвітлюються концептуальні положення розвитку автономності студентів в умовах інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності у вищій школі. З’ясовано, що дослідження теоретичних і практичних аспектів, закономірностей і принципів розвитку автономності студентів дає змогу розв’язувати питання формування цілісної особистості майбутнього фахівця вищої кваліфікації з позиції активності та самостійності як провідних рис йогоінтегральних і визначальних характеристик.
Здійснено розробку концепції розвитку автономності з урахуванням особливостей функціональної взаємодії структурних компонентів системно-дидактичного забезпечення (нормативно-правового, цільового, змістовного, дидактичного, технологічного), призначених для здійснення системного, поетапного освоєння суб’єктами освітньої діяльності дидактичних одиниць у процесі вивчення дисциплін спеціальності відповідно до державного освітнього стандарту.
Посилання
Андреев В. И. Пути оптимизации функций контроля и самоконтроля в выполнении учащимися экспериментальноисследовательских заданий / В. И. Андреев // Совершенствование процесса обучения физике в средней школе. – Челябинск, 1978. – С. 24–31.
Андреева Г.М. Социальная психология / Г. М. Андреева. – Москва : Аспект Пресс, 1998. – 376 с.
Брокгауз. Философия: Концепции, мыслители, понятия. – Санкт-Петербург, 2010. – С. 225–226.
Вербицкий А. А. Новая образовательная парадигма и контекстное обучение / А. А. Вербицкий. – Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1999. – 75 с.
Вербицкий А. А. Теория и технологии контекстного образования : [учеб. пособ.] / А.А. Вербицкий. – Москва : МПГУ,
– 248 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
Дубасенюк О. А. Інноваційні освітні технології та методики в системі професійно-педагогічної підготовки / О. А. Дубасенюк // Професійна педагогічна освіта: інноваційні технології та методики : [монографія] / за ред. О. А. Дубасенюк. –
Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Я.Франка, 2009. – 564 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики :
[монографія] / [Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. І. Локшина та ін.] / під заг ред. О. В. Овчарук. – Київ : К. І. С., 2004. – 112 с.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / А. І. Кузьмінський. – Київ : Знання, 2005. – 486 с.
Леднев В. С. Научное образование: развитие способностей к научному творчеству / В. С. Леднев. – Москва : МГАУ,
– 120 с.
Сурмін Ю. П. Майстерня вченого: Підручник для науковця / Ю. П. Сурмін. – К. : Навчально-методичний центр «Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2006. – С. 38.
Феоктистова А. И. Инновационные технологии как средство оптимизации процесса обучения курсантов военного вуза :
дисс. … канд. пед. наук : 13.00.01 / А. И. Феоктистова. – Рязань, 2010. – 189 с.
Цывкунова Е. А. Формирование автономности студента лингвистического вуза на основе междисциплинарного взаимодействия учебных курсов: английский и латинский языки : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Е. А. Цывкунова. – Москва, 2002. – 203 с.