КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ДО РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ
Ключові слова:
майбутні офіцери-прикордонники, професійна підготовка, робота з персоналом, критерії, показники, рівніАнотація
Стаття присвячена проблемі діагностування стану сформованості професійної готовності майбутніх офіцерів прикордонників до роботи з персоналом. На основі аналізу наукової літератури розкрито сутність понять «критерій» та «показник». Автор визначив критерії, показники та рівні сформованості професійної готовності майбутніхофіцерів-прикордонників до роботи з персоналом. Виокремлено такі основні критерії, як: мотиваційний, діяльнісний, когнітивний, особистісний та рефлексивний. Конкретизовано кожен критерій сукупністю показників. Визначено три рівні сформованості професійної готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до роботи з персоналом: низький, середній і високий. Спроектована система діагностики сформованості професійної готовності майбутніх офіцерівприкордонників до роботи з персоналом дає змогу проводити відповідну експериментальну роботу.
Посилання
Барабанщиков А. В. Военно-педагогическая диагностика / А. В. Барабанщиков, Н. И. Дерюгин. – Москва : ВУ, 1995. – 108 с.
Батаршев А.В. Диагностика профессионально важных качеств / [А. В. Батаршев, И. Ю. Алексеева, Е. В. Майорова]. −
Санкт-Петербург : Питер, 2007. – 192 с.
Великий тлумачний словник української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ – Ірпінь : Перун, 2005. – 1728 с.
Дьяченко М. Н. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. Н. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск :
БГУ, 1976. – 193 с.
Дружинин В. Н. Психологическая диагностика способностей: теоретические основы : в 2 ч. / В. Н. Дружинин. – Саратов :
Изд-во Сарат. ун-та, 1990. – Ч. 1. – 137 с.
Геллерштейн С. Г., Развитие профессионально-важных качеств // Научные основы обучения школьников труду / cост.
А. Б. Дмитриев. – Москва : Педагогика, 1970. С. 80–197.
Грязнов І. О. Удосконалення індивідуальної виховної роботи командирів підрозділів Прикордонних військ України :
дис. … канд. пед. наук : 20.02.02 «Військова педагогіка та психологія» / І. О. Грязнов. – Хмельницький, 1998. – 210 с.
Іщенко Д. В. Теорія і практика виховання слухачів вищих військових закладів у процесі навчання : дис. … док. пед. наук :
02.02 «Військова педагогіка та психологія» / Д. В. Іщенко. – Хмельницький, 1999. – 416 с.
Кузьмина Н. В. Очерки психологии труда учителя. Психологическая структура деятельности учителя и формирование его личности. – Изд-во Ленинг. ун-та, 1967.
Линенко А. Ф. Готовність майбутнього вчителя до педагогічної діяльності // Педагогіка і психологія. – № 1. – 1995. –
С. 125–132.
Отич О. М. Підготовка вчителя початкових класів до виховної роботи в школі (на матеріалі пісенного фольклору) :
дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Отич. – Київ, 1997. – 194 с.
Прангишвили И. В. Системный подход и общесистемные закономерности. – Москва : СИНТЕГ, 2000. – 528 с.
Сластенин В. А. Педагогика : [учеб. пособ.] / [В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов] / под ред. В. А. Сластенина. –
Москва : Изд. центр «Академия», 2002. – 576 с.
Узнадзе Д. Н. Экспериментальные основы психологии установки / Д. Н. Узнадзе. – Тбилиси, 1961. – 351 с.
Приходько В. М. Критерії формування професійної готовності майбутнього педагога до роботи з дітьми з неблагополучних сімей / В. М. Приходько // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики : зб. наук. пр. / ред. кол. :
Н. В. Гузій та ін. Київ : НПУ, 2001. – Вип. 5. – С. 248–257.
Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідної діяльності : [підручник] / В. М. Шейко. – Київ : Знання-Прес,
– 295 с.
Ягупов В. В. Військова психологія : [підручник] / В. В. Ягупов. − Київ : Тандем, 2004. – 656 с.