АНАЛІЗ ДОСВІДУ ТЬЮТОРСТВА ТА ПІДГОТОВКИ ТЬЮТОРІВ У ФРАНЦІЇ

Автор(и)

  • К. П. Осадча

Ключові слова:

тьюторство, зарубіжний досвід, досвід Франції, підготовка тьютора

Анотація

У статті подано короткий генезис та аналіз розвитку тьюторства у Франції: від ідей Сократа, Песталоцці, Квінтіліана та Я.А. Коменського до експериментів Л. Леграна, зародження тьюторства однолітків та запровадження тьюторату в усіх університетах Франції наприкінці ХХ століття. На основі аналізу наукових джерел у французьких
онлайн бібліотеках виділено коло інтересів науковців стосовно тьюторства: академічне тьюторство, тьюторство однолітків, підготовка тьюторів для навчання на підприємствах, підготовка тьюторів для дистанційного навчання та для інклюзивної освіти. Зроблено висновок про те, що у Франції активно здійснюється підготовка тьюторів до навчання у компаніях незалежними консалтинговими організаціями та підготовка учителів для тьюторської діяльності у сфері інклюзивного навчання.

Посилання

Annoot E. Le tutorat ou «le temps suspendu» / E. Annoot // Revue des sciences de l’éducation. – 2001. – 27 (2). – P. 383-402.

Arrêté du 18 mars 1998 relatif à l'organisation et à la validation du tutorat en premier cycle. [Електронний ресурс]. – URL:

http://legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000373332&dateTexte=&categorieLien=id.

Barnier G. Le tutorat dans renseignement et la formation / G. Barnier. – Paris, L'Harmattan, 2001. – 287 p.

Bédouret T. “Tutorat”, “monitorat” en éducation: mises au point terminologiques / T. Bédouret // RECHERCHE et FORMATION. –

N° 43 – 2003. – P. 115–126.

Danner M. Le tutorat dans les universités françaises / M. Danner, M. Kempf, J. Rousvoal // Revue des sciences de l’éducation. –

– 25 (2). – P. 243–270.

Décret démocratisant l'enseignement supérieur, œuvrant à la promotion de la réussite des étudiants et créant l'Observatoire de

l'enseignement supérieur [Електронний ресурс]. – URL: http://www.gallilex.cfwb.be/document/pdf/33275_001.pdf.

Denis B. Quels rôles et quelle formation pour les tuteurs intervenant dans des dispositifs de formation à distance? / B. Denis // Distances et saviors. – 2003. – Vol. 1,(1). – P. 19–46.

Lachaud Y. Integration des enfants handicapes en milieu scolaire / Y. Lachaud. – Paris, 2003. – 124 p. [Електронний ресурс]. –

URL: http://media.education.gouv.fr/file/93/7/5937.pdf.

MASTER Sciences de l'éducation [Електронний ресурс]. – URL: http://trouvermonmaster.unistra.fr/?rof-program=ME150.

Абрамовских Н. В. Тьюторство: история и современность / Н. В. Абрамовских, Е. А. Казаева // Весник Шадринского

государственного педагогического университета. – Шадринск, 2013. – 3 (19). – С. 156–162.

Александрова Е. А. Структура учебного плана Продуктивного образования в берлинских школах / Е. А. Александрова // Школьные технологии. – 2001. – № 3. – С. 90–121.

Александрова Е. А. Модернизация классической модели тьюторства в России, странах Европейского союза и Ближнего

Востока / Е. А. Александрова, Е. А. Андреева. – Москва-Тверь: «СФК-Офис», 2013. – 156 с.

Беспалова Г. М. Тьюторское сопровождение: организационные формы и образовательные эффекты / Г. М. Беспалова // Директор школы. – 2007. – № 7. – С. 51–58.

Проскуровская И. Д. К вопросу о реконструкции исторических оснований тьюторства (на материале истории английских университетов) / И. Д. Проскуровская // Открытая модель дополнительного образования региона. Красноярск,

– С. 26.

Рыбалкина Н.В. Открытое пространство образования: способы представления и построения // Материалы VIII Всероссийской научно-практической тьюторской конференции. – Томск, 20004. – С. 19–21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-18