ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЕКОНОМІКИ
Ключові слова:
професійна освіта, майбутні викладачі економіки, самоосвіта, самоосвітня компетентність, педагогічні умови, мотивація, самоосвітні уміння, креативно-рефлексивне середовище, активізація самоосвітньої діяльностіАнотація
Сьогодення професійної освіти пов’язане з активним впровадженням у педагогічний процес нової освітньої концепції – компетентнісного підходу. Варто вказати, що домінуючою ідеєю компетентнісної освіти є підготовка всебічно розвиненої особистості засобами інноваційних технологій навчання. Зважаючи на це, сучасні педагогічні технології мають бути спрямовані не лише на формування високих рівнів професійних знань, умінь та навичок випускників університетів, а й на виховання у них відповідальності, ініціативи, вольових якостей, здатностей самостійно опановувати нові галузі знань. У статті обґрунтовано педагогічні умови, які впливають на ефективність формування самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки. Визначено їх значення для здійснення майбутньої професійної діяльності та саморозвитку викладачів економіки.Посилання
Бизяева А. Рефлексивные процессы в сознании и деятельности учителя : дисс. … канд. психол. наук / А. Бизяева. –
Санкт-Петербург, 1993. – 238 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови (з. Дод., допов. на CD) / Уклад. і голов. ред. В. Бусел. – Київ :
Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009. – 1736 с.
Гончаренко С. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене і виправлене. – Рівне :
Волинські обереги, 2011. – 522 с.
Гура Т. Рефлексивне середовище як чинник розвитку професійної компетентності практичних психологів у системі післядипломної освіти / Електронний ресурс. – URL : http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp7/konf3/GuraTE.pdf
Морозов А. Креативная педагогика и психология: Учебное пособие / А. Морозов, Д. Чернилевский. – Москва : Академический Проект, 2004. – 216 с
Мося І. Розвиток самоосвітньої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі загальноосвітньої підготовки. Методичні рекомендації. – Київ : Інститут ГІТО ПЛИН України, 2013. – 49 с.
Платонов К. Структура и развитие личности. – Москва : Наука, 1986. – 254 с.
Полонский В. Словарь по образованию и педагогике / В. Полонский. – Москва : Высш. шк. 2004. – 512 с.
Словарь-справочник по педагогике / авт.-сост. В. Мижериков; под общ ред. П. Пидкасистого. – Москва : Сфера, 2004. – 448 с.
Шолохович В. Дидактические основы информационных технологий обучения в образовательных учреждениях : дисс. ...
доктора педагогических наук : 13.00.01. – Екатеринбург, 1995. – 364 с.
Шумакова И. Понятие «рефлексивная образовательная среда» в философии образования / Научные ведомости. Изд-во
БелГУю – № 4 (44), 2008. – С. 64–74.