ОСНОВНІ НАПРЯМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Ключові слова:
професійна підготовка, майбутні вчителі початкових класів, гуманітарно-педагогічний коледж, загальнопедагогічна, професійно-особистісна, гуманітарна, культурологічна спрямованість професійної підготовкиАнотація
На основі аналізу сучасних досліджень і публікацій, визначено та обґрунтовано поняття «професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів»; окреслено основні напрями професійної підготовки майбутніх учителівпочаткових класів в умовах гуманітарно-педагогічного коледжу (загальнопедагогічна, професійно-особистісна, гуманітарна, культурологічна). Представлено змістовну характеристику підготовки вчителів початкової школи на сучасному етапі. Висвітлено основні психолого-педагогічні ідеї щодо вдосконалення професійної підготовки майбутніх
учителів початкових класів. Визначено вектор професійно-особистісного розвитку майбутніх педагогів початкової
школи в трьох аспектах: теоретичному, практичному й особистісному.
Посилання
Сучасний тлумачний словник української мови: 100000 слів / укл. Н. Кусайкіна, Ю. Цибульник; за заг. ред. В. Дубічинського. – Харків : «Школа», 2009. – 1008 с.
Данильченко С. Сутність професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів / С. Данильченко // Наукові праці
ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». – 2013. – № 2 (14). – С. 148–155.
Чобітько М. Теоретико-методологічні засади особистісно-орієнтованої професійної підготовки майбутніх вчителів :
автореф. дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / М. Чобітько ; АПН України ; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. – Київ, 2007. – 43 с.
Гузій Н. Людиновимірність методологічної бази педагогічного професіоналізму як запорука успішної розбудови особистісно зорієнтованої освіти / Н. Гузій // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету.
Сер.: Педагогіка. – 2013. – № 2 (11). – С. 53–60.
Глузман Н. Система формування методико-математичної компетентності майбутніх учителів початкових класів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04 / Н. Глузман ; Кримський гуманітарний університет. –
Ялта, 2011. – 44 с.
Савченко О. Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи / О. Савченко // Гірська
школа українських Карпат. – 2015. – № 12–13. – С. 39–50.
Садова І. Проблеми удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя у педагогічній теорії / І. Садова // Молодь і ринок. – 2012. – № 1 (84). – С. 80–84.
Пащенко Д. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до гуманістичного виховання учнів : автореф. дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Д. Пащенко ; Національний педагогічний ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2006. – 37 с.
Хоружа Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учителів початкових класів : автореф.
дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Л. Хоружа ; Інститут педагогіки АПН України. – Київ, 2004. – 45 с.