ЛІНГВІСТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ЛЕКСИКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • В. І. Костюшко

Ключові слова:

лінгводидактика, українська мова як іноземна, методика навчання лексики української мови як іноземної, лексикологічна компетентність, лінгвістичні теорії, лексикологія, лексикологічні поняття

Анотація

У статті проаналізовано сучасні лінгвістичні теорії, концепції та підходи, що становлять лінгвістичну основу
процесу формування в іноземних студентів лексикологічної компетентності під час навчання української мови, а також уточнено лексикологічні поняття, що є ключовими у ньому. Визначено, що лексикологічні поняття – це лінгвістичні концепти як навчальні одиниці, що характеризують лексичну систему української мови.
Доведено, що викладачеві під час навчання студентів-іноземців української мови слід ураховувати відомості лінгвістичної науки про слово як основну одиницю мови, що виконує різні функції, головна з яких – номінативна. Слово реалізує звуковий, семантичний і граматичний аспекти мови, воно є носієм різноманітних лексичних значень, що розкриваються в контексті, залежать від синтаксичної ролі, фразеологічної зв’язності, сполучуваності з іншими словами.

Посилання

Бацевич Ф. Очерки по функциональной лексикологии [Текст] / Ф. Бацевич, Т. Космеда. – Львов : Світ, 1997. – 392 с.

Греб М. Теоретико-методичні засади навчання лексикології та фразеології майбутніх учителів початкових класів [Текст] :

автор. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / М. Греб. – Київ, 2017. – 45 с.

Даниленко Л. Лінгвістика ХХ – початку ХХІ ст. у пошуках цілісної теорії взаємозв’язку мови, культури і мислення/ Л. Даниленко // Мовознавство. – 2009. − № 5. − С. 3−11.

Загнітко А. Сучасні лінгвістичні теорії : монографія. / А. Загнітко. Вид. 2-ге, випр. і доп. – Донецьк : ДонНУ, 2007. – 219 с.

Кочерган М. Загальне мовознавство : підручник / М. Кочерган. – Київ : ВЦ «Академія», 1999. – 288 с.

Мацюк З. Лінгвістичні основи методики викладання граматики української мови як іноземної / З. Мацюк // Теорія і практика викладання української мови як іноземної : зб. наук. праць. – Львів, 2007. – Вип. 2. – С. 31−39.

Омельчук С. Навчання морфології української мови на засадах дослідницького підходу : теорія і практика : монографія ∕ С. Омельчук. – Київ : Генеза, 2014. – 368 с.

Павленко О. Комунікативний метод у процесі мовної пропедевтичної підготовки іноземних слухачів у технічних ВНЗ

України [Текст] / О. Павленко // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів : тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції. – Харків : ХНАДУ, 6-7 жовтня 2016 р. – С. 102–105.

Єдина типова навчальна програма з української мови для студентів-іноземців основних факультетів нефілологічного

профілю вищих навчальних закладів України III–IV рівнів акредитації [Текст] / уклад. Л. Дзюбенко, С. Філіпчук, Т. Шевчук. – Київ, 2008. – 47 с.

Українська мова. 5–9 класи [Текст] : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – 2017. – 93 с.

Українська мова. 5–9 класи [Текст] : програма для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання / уклад. Н. Бондаренко, А. Ярмолюк, О. Савченко. – 2017. – 60 с.

Чабан Н. Досвід організації практичної роботи з української мови для іноземних студентів / Н. Чабан // Філологічні студії. – 2017. – Вип. 16. – С. 487–496.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-18