МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФОНЕТИКИ Й ОРФОЕПІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Т. В. Костолович

Ключові слова:

метод, класифікації методів, професійна комунікативна компетентність, прийом, робота з текстом, ситуаційний метод, лінгвопедагогічні завдання

Анотація

Статтю присвячено актуальній лінгводидактичній проблемі використання методів навчання у формуванні професійної комунікативної компетентності студентів-філологів у процесі вивчення фонетики й орфоепії української мови.
Визначено й описано залежність вибору методів від дидактичної мети, характеру навчального матеріалу, типу занять у вищій школі, структурних і змістових особливостей комунікативної компетентності. На основі аналізу літератури з проблеми здійснено спробу групування методів за типом занять з акцентуванням уваги на самостійній роботі студентів, яка на сучасному етапі реформування вищої освіти є одним із провідних засобів професійного становлення
студентів. Основні положення статті проілюстровано конкретними прикладами. Доведено, що дидактичним матеріалом, який найбільше відповідає сутності комунікативної компетентності, є текст, робота з яким дозволяє формувати мовний, мовленнєвий, соціокультурний, діяльнісний та професійний складники комунікативної компетентності. Проілюстровано застосування методів у роботі з текстом та позааудиторній підготовці студентів. Окреслено перспективні напрями удосконалення системи методів навчання, їх адаптацію до сучасних вимог.

Посилання

Голуб Н. Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми й перспективи / Н. Голуб // Дивослово. –

– № 6 (675). – С. 14–18.

Голуб Н. Ситуаційний метод на уроках української мови в школі / Н. Голуб // Українська мова і література в школі. –

– № 7. – С. 18–22.

Караман С. Методика навчання української мови в гімназії: навч. посіб. для студ. вищ. закладів освіти / С. Караман. –

Київ : Ленвіт, 2000. – 272 с.

Копусь О. Функціонування методів навчання / О. Копусь // Українська мова і література в школі. – 2011. – № 7 (88). –

С. 46–52.

Кучерук О. Система методів навчання української мови в основній школі: теорія й практика: [монографія] / О. Кучерук. –

Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2011. – 420 с.

Овсієнко Л. Методи навчання лінгвістики тексту в системі компетентнісної мовної освіти майбутніх учителів-словесників / Л. Овсієнко // Українська мова і література в школі, 2013. – № 2. – С. 27–31.

Остапенко Н. Теорія і практика формування лінгводидактичних компетентностей у студентів філологічних факультетів

ВНЗ / Н. Остапенко. – Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. – 2008. – 330 с.

Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко. – Київ : А. С. К., 2004. – 192 с.

Семеног О. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури : [монографія] / О. Семеног. – Суми: ВВП Мрія-1 ТОВ, 2005. – 404 с.

Сидоренко В. Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови та літератури в умовах особистісно зорієнтованого навчання: навчально-методичний посібник / В. Сидоренко. – Донецьк: Каштан, 2008. – 192 с.

Симоненко Т. Система основних методів та прийомів у процесі формування професійної комунікативної компетенції

студентів філологічних факультетів / Т. Симоненко // Рідна школа, 2005. – № 7. – С. 29–35.

Словник-довідник з української лінгводидактики. Навчальний посібник / Кол.авторів за ред. М. Пентилюк. – Київ : Ленвіт, 2003. – 320 с.

Юцявичене П. Теория и практика модульного обучения / П. Юцявичене. – Каунас : Швиеса, 1989.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-18