РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ТВОРЧИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ
Ключові слова:
інтелект, уміння, творчість, інструметально-виконавська підготовка, музична діяльність, мистецтвоАнотація
У статті розкрито значення інструментально-виконавської підготовки для формування інтелектуально-творчих умінь майбутніх вчителів музичного мистецтва. На підставі аналізу вітчизняних та закордонних наукових працьустановлено, що в процесі підготовки вчителів музичного мистецтва вагоме місце належить предметам інструментально-виконавського спрямування.
Автор підкреслює, що необхідною умовою формування інтелектуально-творчих умінь є інструментально-виконавська діяльність, у результаті якої відбувається відпрацювання набутих умінь у реальних умовах, оскільки саме у виконавстві особливо яскраво виражається інтелектуально-творча спрямованість особистості майбутнього педагога.
Аналізуючи процес інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, ми дійшли висновку, що взаємозв’язок між предметами інструментально-виконавського циклу (основним, спеціальним, додатковим інструментом, концертмейстерським та оркестровим класом, ансамблем тощо) відсутній. Кожен предмет націлений на відпрацювання своїх вузько специфічних умінь та навичок.
Посилання
Абдуллин Э. Б. Теория и практика музыкального обучения в общеобразовательной школе [Текст] : учеб. [для студентов
высш. пед. учеб. Заведений] / Э. Б. Абдуллин, Е. В. Николаева. – Москва : Изд. Центр «Академия», 1983. – 336 с.
Айзенк Г.Ю. Проверь свои способности / Г.Ю. Айзенк. – Москва : Педагогика-пресс, 1992. – 173 с.
Лаврешина Г. Ю. Формування логічної культури старшокласників у процесі навчання : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.09 «Теорія навчання» / Г. Ю. Лаврешина. – Кривий Рiг, 2000. – 18 с.
Савчин М. В. Вікова психологія : навчальний посібник / М. В. Савчин, Л. П. Василенко. – Київ : Академвидав, 2005 – 360 с.
Тимошенко Н. П. Формирование педагогических умений и навыков у студентов музыкально-педагогических факультетов: автореф. дисс. … канд. пед. наук: 13.00.01 «Общая педагогика и история педагогики» / Н. П. Тимошенко. – Киев,
– 20 с.
Цапок В. А. Творчество. Философский аспект проблемы / В. А. Цапок. – Кишинев : Штиница, 1989. – 110 с.