АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ І ПРОГРАМ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
вищий навчальний заклад, освітня діяльність, навчальний процес, навчальний план, навчальна програма дисципліни, навчальне навантаження, професійна підготовка, майбутні фахівці з охоронної діяльностіАнотація
У статті розглянуто основні нормативні документи, що визначають організацію навчального процесу професійноїпідготовки майбутніх фахівців з охоронної діяльності. Автором виділено основні компоненти управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців з охоронної діяльності у вищому навчальному закладі. Проаналізовано зміст
діяльності університетів, інститутів, кафедр щодо забезпечення якості освітнього процесу. Досліджено загальні
напрямки діяльності окремих кафедр в освітньому процесі, а саме навчальну, науково-методичну, науково-дослідну,
організаційно-методичну й виховну діяльність. Розглянуто структуру й сукупність адміністративних співробітників
вищих навчальних закладів, які впливають на систему забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців
з охоронної діяльності.
Посилання
Комюніке Конференції Міністрів країн Європи, відповідальних за сферу вищої освіти ― Загальноєвропейський простір вищої освіти – Досягнення цілей, м. Берген, 19-20 травня 2005 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/994_576.
Міністерство освіти України. Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних
закладах: Наказ від 2 червня 1993 р. № 161 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/
z0173-93.
Закон України. Про вищу освіту: Закон від 1 липня 2014 р. № 1556-VII // Відомості Верховної Ради України, 2014,
№ 37-38, ст. 2004 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18.
Бадер В. І. Проблеми забезпечення якості підготовки фахівців у вищих навчальних закладах України / В. І. Бадер,
А. О. Андрющук // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку / Архів номерів / Випуск № 2, 2009
[Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.intellectinvest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_
science_ arhiv_pn_n2_2009_st_10/.
Болонська конвенція, Спільна заява міністрів освіти Європи – Зона європейської вищої освіти, м. Болонья, 19 червня
р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zavantag.com/docs/203/index-555130-3.html.
Загородня А. А. Аналіз навчальних програм та моделей підготовки фахівців в Україні / А. А. Завгородня // ISSN Online:
-5829. Освітологічний дискурс, 2016, № 3 (15). – С. 152–161.
Медведєв І. А. Державне управління розвитком університету: теоретично-прикладний аспект: монографія / І. А. Медведєв. – Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. – 220 с.
Федоров В. А. Профессионально-педагогическое образование: теория, эмпирика, практика: монография / В. А. Федоров. − Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 2001. − 330 с.
Прокопенко А. І. Теоретичні питання оцінки якості роботи вищого навчального закладу / А. І. Прокопенко // Наукові
записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка / редкол.: Л. Вознюк, В. Кравець, В. Мадзігон [та ін.]. – Тернопіль, 2010. –
№ 2. – С. 56–61.
Технологическое образование: проблемы и перспективы взаимодействия вуза и школы: коллективная монография / отв.
ред., автор-сост. П. А. Петряков; НовГУ имени Ярослава Мудрого. – Великий Новгород, 2008. – 288 с.
Глузман А. В. Университетское педагогическое образование, опыт системного исследования: монография / А. В. Глузман. – Київ : Просвіта, 1996. – 312 с.
Прокопенко С. Т. Оценка работы ВУЗа / С. Т. Прокопенко // Наука и образование. – Красноярск, 2009. – № 3. – С. 8–16.
Бадаян И. М. Стратегическое управление качеством профессиональной подготовки специалистов в вузе: автореф. дис. … докт. пед. наук: 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / И. М. Бадаян ; НОУ ВПО «Университет Российской академии образования». – Москва, 2009. – 44 с.
Справочник абитуриента учетно-финансового факультета / под ред. д-ра экон. наук, проф. П. В. Егорова. – Донецк:
ДонНУ, 2011. – 64 с.
Вербець В. В. Соціально-педагогічний моніторинг у вузі: методологія, методика, організація: монографія / В. В. Вербець. – Рівне: РДГУ, 2002. – 309 с.
Методическая работа в вузе: методические указания / сост. Н. П. Пучков. – Тамбов: Изд-во ГОУ ВПО ТГТУ, 2010. – 32 с.
Информационные технологии в работе кафедры: монография / А. Н. Бабенков, В. С. Блюм, С. Д. Бодрунов, и др.; под
общ. ред. А. Г. Степанова. – Санкт-Петербург : ГУАП, 2014. – 276 с.
Хребина С. В. Организационная психология образования: феноменология и концепция развития: монография / С. В. Хребина. – Пятигорск: Изд-во ПГЛУ, 2007. – 288 с.
Краевский В. В. Повышение квалификации педагога – что это значит сегодня / В. В. Краевский. – Бийск: НИЦ БиГПИ,
– 58 с.
Гурьев М. Е. Структурообразующее значение целостного педагогического процесса в становлении и развитии образовательной среды вуза / М. Е. Гурьев // Педагогическая мастерская: научно-метод. сб. / гл. ред. И. В. Романова. – Чебоксары: ЦДИП «INet», 2014. – Вип. 2. – С. 9–12.
Матрос Д. Ш. Управление качеством образования на основе новых информационных технологий и образовательного
мониторинга / Д. Ш. Матрос, Д. М. Полев, Н. Н. Мельникова. – Москва : Пед. общество России, 2001. – 128 с
Клебанова Т. С. Особенности и опыт внедрения информационных технологий в управление кафедрой / Т. С. Клебанова, Р. Н. Яценко // Економіка розвитку: наук. журн. – 2010. – № 1. – С. 100.
Туголукова А. Ю. Проблемы подготовки современных специалистов экономического профиля / А. Ю. Туголукова // Педагогическая мастерская: научно-метод. сб. / гл. ред. И. В. Романова. – Чебоксары : ЦДИП «INet», 2014. – Вип. 2. – С. 26.