КОМУНІКАТИВНА ПОВЕДІНКА ВЧИТЕЛЯ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Ключові слова:
комунікативна поведінка вчителя, вербальна комунікація, невербальні засоби комунікації, зворотній зв’язок, навчальне середовище, атмосфера спілкування, навчання іноземної мовиАнотація
У статті досліджено роль комунікативної поведінки вчителя на уроках іноземної мови. Визначено суть поняття «комунікативна поведінка вчителя». Розглянуто складові успішної комунікації педагога саме на уроках іноземної мови. Охарактеризовано вербальний компонент комунікативної взаємодії вчителя та учнів. Відзначено базові принципи побудови ефективного вербального спілкування у процесі вивчення іноземних мов. Проаналізовано невербальнізасоби комунікації як важливі складові комунікативної поведінки вчителя. Розкрито взаємозв’язок і взаємозалежність
вербального та невербального спілкування в процесі навчання іноземних мов у школі. Висвітлено позитивний вплив
сприятливого навчального середовища на засвоєння іноземної мови школярами, на формування пізнавальних інтересів
та підвищення мотивації до вивчення іноземних мов. Доведено важливість формування позитивної атмосфери спілкування як умови підвищення результативності навчання в школі.
Посилання
Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація: навч. посіб. / Н. П. Волкова. ‒ Київ: «Академія», 2006. ‒ 256 с.
Голівець Е. Е., Мотрюк Н. І. Використання вербальних та невербальних засобів спілкування при вивченні англійської
мови в початковій школі / Е. Е. Голівець, Н. І. Мотрюк // Таврійський вісник освіти. ‒ 2016. ‒ № 2. ‒ С. 100–107.
Карп’юк О. Д. Особливості комунікативного орієнтованого навчання англійської мови в початковій школі за серією
навчально-методичних комплексів 2–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів / О. Д. Карп’юк. – Київ: Навчальна
книга, 2004. – 78 с.
Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А. Ю. Педагогический словарь: для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. ‒ Москва : Издательский центр «Академия», 2000. – 176 с.
Зязюн І. А. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.;
За ред. І. А. Зязюна. ‒ Київ : Вища шк., 1997. ‒ 349 с.
Роман С.В. Дидактичне мовлення як предмет лінгвометодичної підготовки вчителя іноземної мови початкової школи (на
матеріалі англійської мови) / С.В. Роман // Іноземні мови. ‒ 2009. ‒ № 1. ‒ С. 48–52.
Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський. – Київ : Рад. шк., 1988. – 304 с.
Яшенкова О.В. Основи теорії мовної комунікації : навч. посібник / О.В. Яшенкова. – Київ : ВЦ «Академія», 2010. – 312 с.