ШЛЯХИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ДО ВИЯВЛЕННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК НЕОБХІДНОЇ СКЛАДОВОЇ ЧАСТИНИ МАЙБУТНЬОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
креативність, креативна компетентність, студенти технічних спеціальностей, інженерна діяльність, підготовка до виявлення креативної компетентностіАнотація
У статті аналізується процес формування креативної компетентності в студентів технічних спеціальностей.Розглядаються позиції сучасних науковців щодо визначення чинників, що сприяють прояву креативності в процесі
діяльності. Визначаються педагогічні умови, що впливають на підготовку студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності, а саме: створення креативного освітнього середовища, що стимулює творчу діяльність студентів; розвиток креативного потенціалу особистості шляхом включення студентів до різних форм навчальної, науково-дослідницької діяльності. Пропонуються методи і прийоми впровадження визначених педагогічних
умов у навчальний процес вищого технічного закладу освіти. Наводяться приклади освітніх технологій, спрямованих
на формування креативної компетентності майбутніх інженерів.
Посилання
Беженар А. А. Розвиток креативності як спосіб формування компетентної особистості в загальній середній та професійній освіті / А. А. Беженар, Г. А. Янківська // Народна освіта. – 2017. – Вип. 1. – С. 62.
Ведерникова Л. В. Формирование ценностных установок студента на творческую самореализацию / Л. В. Ведерникова // Педагогика. – 2003. – № 8. – С. 47–53.
Кохановская Д. Р. Развитие креативности студентов университета при изучении дисциплины «Информационные технологии» / Д. Р. Кохановская // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2013. – № 2(151). – С. 140.
Лернер И. Я. Развивающее обучение с дидактических позиций / И. Я. Лернер // Педагогика. – 1999. – № 2. – С. 7–11.
Селевко Г. К. Компетентности и их классификация / Г. К. Селевко // Народное образование. – 2004. – № 4. – С. 138–145.
Epstein R. Generativity theory and creativity / R. Epstein // M.A. Runco & R.S. Albert (Eds.), Theories of creativity; rev. edition. –
Cresskill, NJ: Hampton Press, 2005. – 264 р.