РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ (РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ)
Ключові слова:
педагог-організатор, професійна компетентність, розвиток професійної компетентності, середовище післядипломної освіти, системний, андрагогічний, синергетичний, акмеологічний, особистісно-діяльнісний, компетентнісний, контекстнийАнотація
У зв’язку з модернізацією національної системи освіти постають нові вимоги до якості педагогічних кадрів та їхнеперервного зростання упродовж перебігу кар’єри, що детермінує переформатування змісту післядипломної педагогічної освіти відповідно до вимог постійно змінного суспільства на основі концепції освіти протягом життя (Lifelong
Learning) та компетентнісного підходу.
У статті висвітлено зміст та результати дисертаційного дослідження з проблеми розвитку професійної компетентності педагога-організатора в умовах післядипломної освіти. Представлено теоретично обґрунтовану авторську модель розвитку професійної компетентності означеного працівника та узагальнені дані, отримані в контексті
проведення констатувального та формувального етапів експерименту, який полягав у перевірці її ефективності, відповідно розробленої методики впровадження. Аналіз, узагальнення та співставлення отриманих даних доводить позитивну динаміку якісних та кількісних змін у структурних компонентах професійної компетентності респондентів
експериментальних груп.
Посилання
Дубасенюк О. А. Компетентнісний підхід у професійній підготовці вчителя / О. А. Дубасенюк // Формування естетичної
компетентності особистості засобами народознавства: зб. наук. праць молодих дослідників / [за заг. ред. О. С. Березюк,
Л. О. Глазунової]. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – С. 10–16.
Сергеев С. Ф. Обучающие среды в зеркале конструктивизма. / С. Ф. Сергеев // Вестник СПбГУ. Серия 6. Политология.
Международные отношения. – 2007. – № 3. – С. 337–345 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://cyberleninka.ru/
article/n/obuchayuschie-sredy-v-zerkale konstruktivizma.
Смирнов А. В. Статистическая обработка анкет, содержащих бальные шкалы / А. В. Смирнов, Р. А. Смирнова // Резервы
интенсификации учебно-воспитательного процесса педвуза: межвуз. сб. науч. труд. – Кострома, 1990. – С. 117–121.
Сорочан Т. М. Професійний розвиток керівників і педаго гічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у
післядипломній педагогічній освіті регіонального рівня (за матеріалами Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти): моногр. / Т. М. Сорочан, А. О. Данильєв, Б. А. Дьяченко, О. М. Рудіна. – Луганськ: СПД Рєзніков В.С. , 2013. – 524 с.