СОЦІОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ ЯК ЕЛЕМЕНТ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ НА ІНСТИТУЦІЙНОМУ РІВНІ

Автор(и)

  • С. В. Гордійчук

Ключові слова:

соціологічний моніторинг, анкетування, якість, якість освітньої діяльності, внутрішня система забезпечення якості

Анотація

У статті аналізується використання соціологічного моніторингу як елементу внутрішньої системи забезпечення
якості освітньої діяльності. Наголошується на необхідності реалізації стандартів і рекомендацій із забезпечення
якості вищої освіти в частині «інформаційні системи» та «публічність інформації» щодо здійснення, удосконалення,
модернізації освітнього процесу та прийняття на цій основі ефективних управлінських рішень. Описується досвід
КВНЗ «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради з впровадження системного соціологічного
моніторингу у вигляді анкетування студентів, викладачів, інших зацікавлених осіб для визначення рівня якості викладання, організації освітнього процесу, оцінки науково-методичного та організаційного забезпечення навчальних
дисциплін, кадрової політики, адаптації студентів, діяльності приймальної комісії, рівня освітніх сервісів, набуття
фахової компетентності тощо.

Посилання

Національний освітній глосарій: вища освіта / [В. М. Захарченко, С. А. Калашнікова, В. І. Луговий, А. В. Ставицький,

Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова] ; за ред. В. Г. Кременя. – 2-е вид., перероб. і доп. – Київ : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. – 100 с.

Про вищу освіту : Закон України від 1 липня 2014 р. № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу :

http://zakon4.rada/gov.ua/laws/1556-18.55

Випуск 61’2018 Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України від 1 липня 2014 р.

№ 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.

Концептуальні основи якості вищої освіти в Європейському та національному просторі // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогічні науки». – 2017. – Вип. 8(313). – С. 6–16.

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти : ухвалені на Міністерській

конференції 2005 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.kpi.ua/files/downloads/Standart_EPVO.pdf.

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти : ухвалені на Міністерській

конференції 14–15 травня 2015 р. (м. Єреван) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.enqa.eu/indirme/esg.

Гордійчук С. В. Якість як пріоритетний напрям освітньої діяльності медичного навчального закладу / С. В. Гордійчук // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогічні науки». – 2016. –

Вип. 6(303). – С. 100–107.

Гордійчук С. В. Забезпечення якості освітньої діяльності за участю студентів у вищому медичному навчальному закладі / С. В. Гордійчук // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2016. – Вип. 3(85). – С. 37–42.

Романова М. І. Адаптація студентів коледжу як аспект моніторингу навчального процесу / М. І. Романова // Молодь і

ринок. – 2012. – № 1(84). – С. 89–92.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-14