МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ’ЯЗКИ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ

Автор(и)

  • Г. Р. Вороніна
  • Н. В. Ямшинська

Ключові слова:

міжпредметний підхід, інтеграція, міжпредметні зв’язки, навчальна дисципліна, вивчення іноземної мови, майбутні спеціалісти, професійна компетентність, професійна підготовка

Анотація

Стаття вивчає поняття «міждисциплінарний підхід», розкриває його сутність та наголошує на доцільності впровадження таких зв’язків у процес навчання студентів ВНЗ. Увагу зосереджено на тому, що іноземна мова не може вивчатися окремо від інших дисциплін, якщо за мету поставлено підготовка висококваліфікованого спеціаліста з високими професійними та комунікативними навичками. Розглянуто вплив міждисциплінарних зв’язків та комплексного підходу до вивчення центральної теми на підвищення мотивації студентів до вивчення іноземної мови. Підкреслено факт, що для оптимізації підготовки фахівців важливо не тільки виявити міждисциплінарні зв’язки, але врахувати їх професійну спрямованість у відборі змісту навчальних дисциплін. У результаті аналізу відповідей студентів на запитання анкети були зроблені висновки щодо ефективності використання тих чи інших методів реалізації міжпредметних зв’язків на заняттях з іноземної мови.

Посилання

Волобуєва О. Міждисциплінарні (міжпредметні) зв’язки під час підготовки майбутнього фахівця: психологічний аспект / О. Волобуєва // Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Психологічні науки. – 2015. – № 1. – С. 26–42.

Коваль Т. Міждисциплінарний контекст педагогічної підготовки майбутнього вчителя-філолога в умовах стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій / Т. Коваль // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. Серія: Педагогічні науки. – 2016. – № 3-4(48-49). – С. 39.

Akins A. Connecting science, social studies, and language arts: An interdisciplinary approach. / A. Akins, V. Akerson // Educational Action Research. – 2002. – № 10. – Рp. 479-497.

Dudley-Evans T. Developments in English for Specific Purposes. A Multi-Disciplinary Approach [Електронний ресурс] / T. Dudley-Evans, M. John. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/248530597.

Holley K. Interdisciplinary Curriculum and Learning in Higher Education [Електронний ресурс] / K. Holley. – Режим доступу: http://education.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-138.

International Bureau of Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ibe.unesco.org/en/glossary-curriculumterminology/m/multidisciplinary-approach.

Lattuca L. Does interdisciplinarity promote learning? Theoretical support and researchable questions / L. Lattuca, L. Voigt, K. Fath // The Review of Higher Education. – 2004. – № 28(1). – Рp. 23–48.

Mastro V. A Cornucopia of Multidisciplinary Teaching [Електронний ре сурс] / V. Mastro. – Режим до ступу: https://www.edutopia.org/blog/a-cornucopia-of-multidisciplinary-teaching-vincent-mastro.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-14