ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • А. А. Вербенець

Ключові слова:

інклюзивна освіта, законодавча база, ресурсні центри, моніторинг якості

Анотація

У статті окреслено пріоритетні напрями вдосконалення інклюзивної освіти,а саме побудова чіткої концепції, дієвої управлінської системи та законодавчої бази з метою забезпечення комплексної підтримки інклюзивного навчання на всіх його рівнях, а також підвищення рівня фахової підготовки педагогічного персоналу для роботи в інклюзивних школах, прикладним виміром чого є належне методичне забезпечення навчального процесу.
Реалізація окреслених напрямів удосконалення інклюзивного навчання потребує постійного моніторингу якості шкільної освіти, зокрема оновлення стандартів якості, а також розробки нових процедур контролю та оцінки з метою підвищення ефективності інклюзивної освіти та створення умов для оптимальної соціалізації та подальшої самореалізації учнів з особливими освітніми потребами.

Посилання

Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія / А. А. Колупаєва – Київ: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.

Маранчак Р. С., Василенко О. М. Інклюзивна освіта як одна з умов соціальної адаптації дітей з особливими потребами / Р. С. Маранчак, О. М. Василенко // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». – 2013. – № 2(8). – С. 128-132.

Міщик Л. І. Інтеграція студентів різної інвалідності в освіту / Л. І. Міщик // Вісник Запорізького національного університету. – 2007. – № 1.– С. 131.

Навчання людей з особливими потребами у вищий школі / О. В. Глузман, В. Ф. Щеколодкін, Т. Ю. Подобєдова, О. О. Чуєва. – Сімферополь, 2006. – 20 с.

Олійник В. В. Дистанційна освіта за кордоном та в Україні: Стислий аналітичний огляд / В. В. Олійник. – Київ : ЦІППО, 2001. – 48 с.

Софій Н. З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навч.-метод. посіб. / кол. авторів: А. А. Колупаєва, Ю. М. Найда, Н. З. Софій та ін.; за заг. ред. Л. І. Даниленко. – Київ, 2007. – 128 с.

Guide lines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All [Electronic resource]. – UNESCO, 2005.

Education for All: Special Needs and Inclusive Education in Malta: External Audit Report [Electronic resource] / A. Watkins, V. Donnelly, S. Ebersold, etal. – Brussels: European Agency for Special Needs and Inclusive Education, 2014.

Inclusive and special education: review report © Ministry of Education, Youth and Employment 2004.

The Salamanca Statement and Framework forAction on Special Needs Education [Electronic resource] // World Conference on Special Needs Education: Access and Quality Salamanca, Spain, 7-10 June 1994. – Paris: UNESCO, 1994.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-14