ОЦІНКА КОМПОНЕНТІВ РІВНЯ АКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА ДЛЯ ЗАНЯТЬ КАНІСТЕРАПІЄЮ
Ключові слова:
діти, розвиток, аутистичний спектр, шкала, самообслуговування, соціально-побутова сфера, комунікативна сфераАнотація
Метою дослідження була оцінка компонентів рівня актуального розвитку дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра для занять каністерапією. Компоненти рівня актуального розвитку дітей дошкільного віку оцінювалися за допомогою методики KID RCDI за 6 критеріями: соціальним розвитком, самообслуговуванням, загальною моторикою, дрібною моторикою, розвитком мовлення, розумінням мовлення. Дослідження проводилося на базі Центру ранньої соціальної реабілітації Хортицької національної академії. У дослідженні брали участь 8 дітей віком 4–5 років, у яких, згідно з висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації, констатовано діагноз «розлади аутистичного спектра». Виявлено зниження досліджуваних показників від норми та рекомендовано включення каністерапії до програми реабілітації для покращення зазначених компонентів розвиткуПосилання
Никольская О. С. Структура нарушения психического развития при детскомаутизме / О. С. Никольская // Альманах Института коррекционной педагогики. – 2014. – Альманах № 18. – 288 с.
Салмина А. Б. Общие расстройства психологического характера / Международная классификация болезней. 10 пересмотр / А. Б. Салмина. – Москва : 2012–2014. – 222 с.
Салмина А. Б. Подходы к объективизации диагностики заболеваний аутистического спектра / А. Б. Салмина // Сибирское медицинское обозрение. – 2009. – № 3. – С. 80–85.
Гордієнко І. В. Діагностика та прогнозування порушень фізичного, нервово-психічного розвитку у дітей раннього віку, які народилися передчасно / І. В. Гордієнко; Харківська медична академія післядипломної освіти. – 2017. – 22 с.
Calcaterra V. Post-operative benefits of animal-assisted therapy in pediatric surgery: A randomised study / [V. Calcaterra, P. Veggiotti, C. Palestrini, V. De Giorgis, R. Raschetti, M. Tumminelli, S. Mencherini, F. Papotti, C. Klersy, R. Albertini]. – PLoS ONE. 2016. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : doi: 10.1371/journal.pone.0125813.
Jorgenson J. Therapeutic use of companion animals in health / J. Jorgenson. – 1997. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 29:249–254.doi: 10.1111/j.1547-5069.1997.tb00993.x.
Pop D. Physiological effects of human-animal positive interaction in dogs. Review of the literature / [Pop D., Rusu A.S., PopVancia V., Papuc L., Constantinescu R., Miresan V.] // Bull. UASVM Anim. Sci. Biotechnol. – 2014. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 71:102–109.doi: 10.15835/buasvmcn-asb:10398.
Schalamon J. Analysis of dog bites in children who are younger than 17 years / [Schalamon J., Ainoedhofer H., Singer G., Petnehazy T., Mayr J., Kiss K., Höllwarth M.]. – Pediatrics. – 2006. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 117:e374–e379. doi: 10.1542/peds.2005-1451.
Vagnoli L. Can presence of a dog reduce pain and distress in children during venipuncture? / [Vagnoli L., Caprilli S., Vernucci C., Zagni S., Mugnai F., Messeri A.] // Pain Manag. Nurs. – 2015. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 16:89–95.doi: 10.1016/j.pmn.2014.04.004.
Wohlfarth R. Dogs motivate obese children for physical activity: Key elements of a motivational theory of animal-assisted interventions / [Wohlfarth R., Mutschler B., Beetz A., Kreuser F., Korsten-Reck U.] // Front. Psychol. – 2013. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 4:796. doi: 10.3389/fpsyg. 2013.00796