ЗАГАЛЬНОНАУКОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ПОНЯТТЯ «ІНТЕГРАЦІЯ»

Автор(и)

  • І. Я. Пастирська

Ключові слова:

інтеграція, етапи розвитку наук, єдність наук, міжнаукова взаємодія, досвід інтеграції

Анотація

Здійснено аналіз поняття «інтеграція наук» і досліджено процес його виникнення та розвитку. Інтегративні процеси сприяють формуванню єдності знань у всіх її формах. Інтеграція наук викликана потребами пізнання єдиного світового процесу і має важливе значення для розвитку освіти у світі, який зазнає глобалізації. Кожна окрема наука вкладає в інтегративний процес свої особливості та стимулює подальше урізноманітнення й інтеграцію знань. Показано, що посилення відбувається через взаємодію процесів інтеграції i диференціації наук. Проаналізовано тенденції у підході дослідників до висвітлення проблеми міжнаукової взаємодії та виділення шляхів і механізмів інтеграції, здійснено огляд досліджень учених, що зробили вагомий внесок у розвиток інтеграції наук шляхом теоретичного аналізу досвіду інтеграції та спроб його методологічного осмислення. Розглянуто етапи розвитку наук у контексті інтеграції.

Посилання

Біленкін Д. О. Шлях розуму / Д. О. Біленкін. – Київ : Веселка, 1987. – 237 с.

Добров Г. М. Наука о науке (начала науковедения) / Г. М. Добров. – Київ : Наукова думка, 1989. – 302 с.

Ставская Н. Р. Интеграция науки и ее роль в развитии научно-технической революции / Н. Р. Ставская. – Волгоград : Нижневолжское книж. изд-во, 1972. – 168 с.

Кедров Б. М. Классификация наук / Б. М. Кедров. – Москва : Мысль, 1985. – 542 с.

Харитонов В. А. Iнтегральний пiдручник // Педагогiка i психологія / В. А. Харитонов. – 1996. – № 1. – С. 29–38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-22