PEDAGOGICAL ASPECTS OF IMPLEMENTATION OF MASSIVE OPEN DISTANCE COURSES IN UKRAINE

І. V. Batsurovska

Анотація


This paper investigates the features of the implementation, conduct, analysis and implementation of the use of massive open distance learning courses in Ukraine. The article deals with the main advantages and disadvantages of massive open distance learning courses, presents a comparative analysis of national and foreign scholars on the issue of implementation of open distance learning courses. The article outlines the basic course requirements. It contains an analysis of the current state of massive open distance learning courses use in higher educational institutions. The article presents a number of recommendations for the development of national education system towards democratization of higher education.

Ключові слова


massive open distance learning courses; distance learning forms; self-education; e-learning; learning environment; educational activity; the latest technologies; prospect; interactivity

Повний текст:

PDF

Посилання


Вымятнин В. М. Информационно-технологическая поддержка DL // Открытое и дистанционное обучение. – 2000.

Волкова Н. П. Педагогіка. – Киев : Тип. Центр «Академія», 2002. – 576 с.

Гороховський О. І. Методологічні аспекти навчальних матеріалів для дистанційного навчання. – Київ, 2007. – 543 с.

Луговой Н. Н., Любчак В. А., Собаева Е. В. Подразделение интерактивной познавательной деятельности в системе дистанционного обучения // Образование и виртуальность. – 2003. Сборник научных трудов. – Выпуск 7. – Харьков : УАДО ХНУРЭ, 2003. – С. 296–299.

Малінко О. Дистанційна освіта: організаційна структура, психологічні, освітні фонди, фінансування та керуючий директор // Школи, ліцеї та гімназії. – 2002. – № 6. – С. 38–45.

Стефаненко П. В. Дистанційне навчання у вищій школі. – Донецьк, Донецький національний технічний університет, 2002. – 400 с.

Тронів В. А. Інформаційна комунікація Педагогічна технологія: Керівництво. – Київ : Освіта, 2008. – 327 с.

Трохименко В. Дистанційне навчання викладацького складу: досвід та проблеми // Післядипломна освіта в Україні. – 2004. – С. 29–32.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.