ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Л. І. Шлєіна

Ключові слова:

гендер, гендерна культура, гендерний підхід, організаційно-педагогічні умови, фахівці, формування гендерної культури

Анотація

У статті зазначається, що гендерна культура студентів становить суб’єктивно зумовлену систему цінностей, гендерних знань, статеворольових норм поведінки, що сприяють реалізації здібностей студентів різної статі як рівних соціальних істот, формують гендерні якості особистості шляхом реалізації таких організаційно-педагогічних умов, як розвиток гендерної компетентності викладача; забезпечення гендерно-сензитивного середовища; педагогічної підтримки гендерної індивідуальності молоді; організацію гендерної просвіти студентів у навчально-виховній діяльності закладу вищої освіти. Розвиток гендерного мислення і виховання гендерної чутливості майбутнього фахівця є однією зі сторін гуманізації та гуманітаризації вищої школи і пов’язані з вирішенням проблем міжособистісної взаємодії, досягненням кар’єрного успіху і економічної стабільності суспільства.

Посилання

Беликов В. А. Философия образования личности: деятельностный аспект : [монография] / В. А. Беликов. – Москва, 2004. – 357 с.

Демченко С. Г. Формирование гендерной культуры у студентов как средство гуманизации образовательной среды аграрного вуза : автореф. дис. ... канд. пед. наук / С. Г. Демченко. – Комсомольск-на-Амуре, 2012. – 23 с.

Ільченко О. Ю. Гендерний підхід як нова методологія наукових досліджень в галузі педагогіки: генеза розвитку / О. Ю. Ільченко // Педагогічні науки : зб. наук. пр. / Полтавський нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка.

Кікінежді О. М. Формування гендерної культури молоді / О. М. Кікінежді, О. Б. Кізь. – Тернопіль : Навчальна книгаБогдан, 2006. – 80 с.

Кікінежді О. М. Інноваційні підходи до формування гендерної культури у студентської молоді / О. М. Кікінежді // Психолого-педагогічні засади професійного становлення особистості практичного психолога і соціального педагога в умовах вищої школи : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. – Тернопіль : ТДПУ, 2003. – С. 128–135.

Лысова И. И. Динамика эффективности процесса формирования гендерной культуры будущего специалиста в вузе : автореф. дис. ... канд. пед. наук / И. И. Лысова. – Белгород, 2009.

Макареня А. А. Полифоничность категории “условия” в педагогических исследованиях / А. А. Макареня, Н. Н. Суртаева // Вестник диссертационного совета. – Санкт-Петербург ; Новокузнецк : ИПК, 2003. – С. 21–24.

Мандрик Л. М. Формування гендерної культури майбутніх фахівців пожежної безпеки у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук / Л. М. Мандрик. – Переяслав-Хмельницький, 2015.

Павлов С. Н. Организационно-педагогические условия формирования общественного мнения органами местного самоуправления : автореф. дис. … канд. пед. наук / С. Н. Павлов. – Магнитогорск, 1999. – 23 с.

Петрученя Г. Г. Формування гендерної культури студентської молоді як засіб запобігання гендерному насильству // Наука. Теория и практика. 29–31 жовтня 2012 р. / Г. Г. Петрученя. – Познань, 2012. – С. 39–42.

Руденко Н. В. Впровадження гендерного підходу в систему вищої освіти / Н. В. Руденко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. – 2009. – Вип. 5. – С. 191–196.

Терзі П. П. Формування гендерної культури студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук / П. П. Терзі. – Кіровоград, 2007. – 22 с.

Філософський енциклопедичний словник. – Київ : Абрис, 2002. – 742 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-29