ДО ПИТАННЯ ПРО СТРУКТУРУ ГЕНДЕРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАТЬКІВ-ВИХОВАТЕЛІВ ДИТЯЧИХ БУДИНКІВ СІМЕЙНОГО ТИПУ
Ключові слова:
гендер, компетентність, гендерна компетентність, структура гендерної компетентності, батьки-вихователіАнотація
У статті обґрунтовано актуальність впровадження гендерного компонента до змісту виховної діяльності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу. Авторкою розглянуті та узагальнені теоретичні матеріали вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо сутності та структури поняття “гендерна компетентність”. Проаналізовано авторські моделі структури гендерної компетентності в дослідженнях сучасних науковців. У статті здійснено спробу визначити структурні складові частини гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу. Проаналізувавши сутність і структуру гендерної компетентності, авторка статті доходить висновку, що гендерна компетентність є важливим показником загальної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, і вбачає формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу перспективою подальшого наукового пошуку.Посилання
Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 “Про затвердження Національної рамки кваліфікацій”. – [Електронний ресурс]”. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ 1341-2011-%D0%BF.
Бондарчук О. І. Психологічні умови формування гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів : [монографія] / О. І. Бондарчук, О. О. Нежинська. – Київ : ТОВ “НВП “Інтерсервіс”, 2014. – 180 с.
Голованова Т. П. Гендерная компетентность в контексте профессиональной педагогической культуры будущих социальных педагогов / Т. П. Голованова // Електронний зб. наук. праць Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти. – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp3/profteh/ golovanova.pdf.
Грабовська Т. О. Шляхи гуманізації відносин педагогів с учнями / Т. О. Грабовська // Навчально-методичні проблеми формування оптимального педагогічного клімату в шкільному колективі. – Київ : МАУП, 1999. – 134 с.
Дрожжина Т. Ціннісна складова гендерної компетентності вчительства / Т. Дрожжина // Гендерна парадигма освітнього простору / за заг. ред. Т. О. Дороніної. – Кривий Ріг : ВЦ КДПУ. – 2016. – Вип. 3–4. –С. 141–146. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://gendercenter.sumdu.edu.ua/images/docs/3.4.2016.pdf.
Загайнов И. А. Формирование гендерной компетентности педагога в процессе профессиональной підготовки : автореф. дисс. … канд. пед. наук : 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” / И. А. Загайнов. – Йошкар-Ола, 2007. – 23 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nauka-pedagogika.com/pedagogika-13-00-08/dissertaciyaformirovanie-gendernoy-kompetentnosti-pedagoga-v-protsesse-professionalnoy-podgotovki.
Каменская Е. Н. Гендерная компетентность педагога / Е. Н. Каменская // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2009. – № 2. – С. 44–49. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://elibrary.ru/contents. asp?id=33333416.
Мунтян І. С. Гендерний підхід у професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. “Теорія і методика професійної освіти” / І. С. Мунтян. – Одеса, 2004. – 19 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/36298.html.
Нежинська О. О. Психологічні умови формування гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. … канд. пед. наук : 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / О. О. Нежинська. – Київ, 2011. – 35 с.