ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ФАСИЛІТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
компетентність, фасилітаційна компетентність учителя гуманітарних спеціальностей, експериментальна модель, формування, освітній простір вищого педагогічного закладу освітиАнотація
Стаття присвячена практичному аспекту дослідження феномена “фасилітаційна компетентність учителя”. Представлена експериментальна модель і методика її формування у студентів в освітньому просторі вищого педагогічного закладу освіти. На основі аналізу понять “компетентність” і “професійна компетентність учителя” представлено тлумачення фасилітаційної компетентності учителя гуманітарних спеціальностей, її структурні компоненти, педагогічні умови, що забезпечують її формування у студентів – майбутніх учителів. Схарактеризовано складові частини моделі формування фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей: мета, етапи реалізації педагогічних умов, засоби реалізації педагогічних умов, компоненти фасилітаційної компетентності, критерії їх вимірювання та показники.Посилання
Базиль Л. О. Теоретичні та методичні засади розвитку літературознавчої компетентності майбутніх учителів української мови і літератури : дис. … док. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Л. О. Базиль. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – 540 с.
Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – Вінниця : ДОВ “Вінниця”, 2008. – 278 с.
Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремень ; Академія педагогічних наук України. – Київ : Юрінком Інтер, 2008 – 1040 с. Закон України “Про освіту”. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. 5. Теорія і методика професійної освіти : [навч. посіб.] / під ред. З. Курлянд. – Київ : Знання, 2012. – 390 c.