СТРУКТУРНО-СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ ДОСВІДУ УКРАЇНИ У ВИЗНАЧЕННІ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
Анотація
У статті проаналізовано чинні нормативно-правові документи і нормативні документи Міністерства освіти і науки України. Здійснено структурно-системний аналіз досвіду України у визначенні ключових компетентностей для імплементації світової практики та практики країн Європейського Союзу в освітній процес вітчизняних закладів освіти. Порівняльний аналіз ключових компетентностей, визначених Законом України “Про освіту” та “Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”, підтвердив майже повну їхню ідентичність, що підкреслює послідовність і наступність цих документів у сучасних умовах реформування системи освіти в Україні. У зв’язку з упровадженням цифрових технологій особливого значення набуває формування інформаційно-цифрової компетентності громадян. Проведене дослідження дає підстави стверджувати про цілеспрямований поступ вітчизняної освіти до європейських і міжнародних стандартів та практику визначення ключових компетентностей.Посилання
Закон України “Про освіту” від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3. rada.gov.ua/laws/show/ 2145-19.
Закон України “Про вищу освіту” від 01 липня 2014 р. № 1556-VІІ. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18.
Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”). – Київ, 1993. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/896-93.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 р. – Київ, 2013. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013/page.
Національна рамка кваліфікацій від 23 листопада 2011 р. № 1341. – Київ, 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/-paran12#n12.
Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 р. – Київ, 2016. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/988-2016- %D1%80.
Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 рр. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/67-2018- %D1 %80/page. Концепція розвитку неперервної педагогічної освіти. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/ Ser_osv/ 36816/.
Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти. – Київ, 2018. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://imzo.gov.ua/2018/01/16/.
Порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах). – Київ, 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kmu.gov.ua/control/uk/-cardnpd?docid=248945529.